sockerpullan

Alla inlägg under april 2011

Av sockerpullan - 29 april 2011 18:22

blev väckt klockan tre inatt av kärleksparet på kollektivet. Fast dom va inte så kärleksfulla just då. Så roligt att lyssna på. Not! Men lyckades till sist i alla fall att somna om.


Klockan 9 idag så började vi städa ur restaurangen. Det tog oss cirka 3 timmar för det mesta var gjort redan. Så vid tolv tiden kunde vi bege oss. Då åkte jag till Dansken och hämta mina saker o packa in bilen o begav mig hemåt.


Stannade till på vägen. Rättare sagt på Lillänge o inhandla lite alkohol i fall att. Sen hade jag planerat att köpa chillicheese och mozarella sticks. Tyvärr fanns det ingen chillicheese kvar. Gråter!!! var ju det jag var mest sugen på.


Resan hem tog denna gång dubbelt så lång tid. Ja det var mye trafik o lastbilar ute på vägen sen gjorde jag ju ett shopping stopp.  Men inte hade jag bråttom så gjorde inget. Lyssna på musik o sjöng så hade ändå nått att göra.


Men här finns ju ingen snö alls ju. Jag tyckte det var lite i Lien. Men va annat här. Att det kan skilja så mye. E ju bara 20 mil emellan.


Ställde mig på vågen när jag kom hem. Tänkte man kanske gått ner 2-3 kilo. Men ikke. 6-7 kilo ha jag gått ner på en månad. Det var fan inte illa. Fortsätt så en 5 kilo till tack.


skulle ju berätta om han svara på det jag skrev. Japp gjorde han. Han hade inga planer för helgen. skulle väl packa ihop sina saker för han jobba sista dagen idag.


Han skrämde mig idag. Stog o städa omklädningsrummet. Helt plötsligt står han där. Vem blev knallröd i ansiktet då. Han sa han skulle hämta sakerna. Stog där som ett frågetecken o fatta inget. Ja skidorna sa han sen. Han såg nog jag inte hängde med vad han mena. Fast då visste jag inte han hade svarat på det jag skrev. Såg jag senare. Han va ju så söt idag. Ha jag inte tänkt på förr. Eller så hade han gjort nått så han blivit sötare.


Undra om han ska på Flamman imorgon. skrev o fråga. Ska han dit åker jag upp imorgon redan igen.

För min bror ha nu bytt däck på bilen så nu e d bara att tuta och köra.


nä känner mig trött o sliten så orka inte skriva mer idag. Kram på er!

Av sockerpullan - 28 april 2011 08:50

Det gick bra att jobba själv igår. Fick göra en hamburgare och sälja en öl o dricka o nån chokladboll. Så blev mest städning. Jag hoppas jag gjorde allt som jag skulle vid en stägning igår. Var första gången jag var själv och stängde. Men kan ju inte göra mer än så gott man kan.


Gick en timme tidigare till jobbet och åt. Blev en hamburgare. Reppe berättade då att vi skulle ha sån där överraskningsavslutning med jobbet. Vi fick inte veta vad vi skulle göra. Först ska vi göra nått som kräver utekläder, sen ska vi ha med badkläder o avslutning gissa jag på en middag. Ska bli spännande. Så det måste jag vara med på. Tror det var den 2 vi skulle ha det. Eller var det den 4? Andra tror jag men märks ju. Fast jag vill inte visa min fläskmage i bikini. Få gå och dra in den hela tiden haha. Jobbigt då.


Så nu e man ledig till lördag. då börja man 9. Få hoppas på fint väder så man kan få sig lite sol och lite färg tills man kommer hem.


Läste äntligen ut boken igår. Den va inte den bästa jag läst men den ha fördrivit lite tid för mig i alla fall. Verka som det var den sista boken ur Wallander serien.


Vet inte va jag ska hitta på idag. Sugen på att ut o köra lite men vart ska jag åka då? Man e ju inte direkt rik heller så nån shopping kan man ju glömma.


Fan nu e han inloggad. Tror jag ha lista ut vilka tider han e det på. Men jag våga ju aldrig skriva något. Ha funderingar på att skriva och fråga va han ska göra i helgen men kommer aldrig så långt. Fan bli så nervös när jag se han e inloggad. Pirra till i magen. Fan va feg jag e!!!!Snart 30 och våga fan inte ens skriva och fråga. Löjligt. Jag ha väl prata me killar förr. Vad ha jag att förlora? Skärpning Måna för fan!!! Ryck upp dig. Snart logga han ut och då få jag sitta här en dag till och ångra jag aldrig skrev.


Låg och tänkte på det där igår. Om vad jag vill och så. Jag ska försöka så gott jag kan och förklara lite. Se om man få en annan syn på saken när man få skriva ner det. Jag nämner inte nån av killarna vid namn för respekt för dom. Eftersom dom inte ha tillgång till min blogg så kan dom ju inte säga emot något jag skriver om dom tycker jag skriver nått sårande eller så så jag kalla dom kille 1 och kille 2.


börjar med kille 1. Tror jag må börja där med min förklaring. Han dök upp från ingenstans. visade snabbt intresse för mig och gav mig komplimanger. Jag avvisade för fanns inge intresse för mig. Satt ju på skoj och flörta med en kille från Stockholm. Men han var envis. Till sist börja jag ge med mig lite och vi åkte till Stockholm och han lånade senare ut sin bil. Visa sig vara en bra kille så jag föll som en fura av allt smicker. Inte van att få höra sånt. Nej vi hade aldrig sex vilket jag nu är glad över. för när jag väl visade intresse börja han mer och mer sluta höra av sig. Till sist fick man ingen kontakt med han. Och där stog jag förvånad och fatta inte vad som hade hänt. Till sist blev jag förbannad och fråga va fan det var frågan om. Hade även hört han flörta med andra på datingsidor. Vilket han neka till. Då svara han att han inte visste om han ville va singel eller inte. Det gjorde mig mer rosenrasande och svarade med att han är en vuxen person så då få han bete sig som en med. Ha han dragit in mig i detta fick han fan berätta hur han ville ha det och inte bara skita i en så där. Jag ha ju med känslor så var elakt gjort av han att bete sig som han gjorde. Hur skulle han reagerat? Med tanke på hans förra tjej gjorde så borde han vetat bättre. Det fick jag aldrig något svar på. Är glad jag flyttade så jag kom på andra tankar.


Kille 2. dök väl oxå upp från ingenstans. Men ska först förklara att nej jag är inte kär. Så lätt bli jag det inte om ni tror det. Så glöm dom tankarna.!!. Men åter till saken. Han var annorlunda. Behandla mig mer som en människa än bara ett objekt. Är det de som fångat min nyfikenhet? Vadå kanske ni undra. Jo! bara att han höll om mig. Krama mig länge och inte ville jag skulle gå.

Men nu återstå några frågor.

1. Är jag bara intresserad av att ha någon? Är det så att min biologiska klocka börja få panik så jag tar första bästa?

2. Var det hans gulliga sett mot mig som fick mig att bli nyfiken? Bli behandlad på ett annat sätt än man är van? Det var inte det där tack o hejdå! för på något vis gör han mig glad fast jag inte känner att han attraherar mig.

3. Vad gör jag nu? Åker hem och glömmer allt? Finns fler killar. Eller ska jag ändå ge han en chans? För va ha jag igentligen att förlora? Bli det inget så finns det ju fler.

4. Ha kille 1 satt för djupa sår i mitt hjärta? Är det därför jag inte våga göra något med kille 2? För jag ha än inte glömt eller kunnat släppa kille 1 riktigt. Men det ha blivit bättre. Ha gått vidare mer o mer men är rädd att jag skulle nog kunna falla dit igen om han försökte men jag skulle aldrig må bra i det förhållandet. skulle nog aldrig känna mig säker o sen är jag redan sårad och det skulle inte kunna läkas hur mye kärlek han än gav mig. Är jag rädd att kille 2 även ska skrattta mig i ansiktet och tycka jag e helt rubbad och varför skulle han vilja ha en sån som mig?

Mitt självförtroende fick sig en törn av kille 1 tror jag. Flörta bara så där kan jag men våga ta ett steg längre vette fan. Tror kille 1 tog bort det sista av det jag hade i tron på mig själv inom kärlek.  


Börja fundera på om jag faller mest för kärleken. Om det är den jag är kär i. Fast jag bruka ju lätt fatta tycke för någon men det svalna lika snabbt så jag kasta mig ändå inte bara in i ett förhållande jag inte känner att det är värt det. Tar ju ingen bara för jag ska ha någon. Jag stå hellre själv än att vara i ett förhållande bara för att jag ska ha ett och ha som skryt. Jag e nog lite för kräsen med. Sen svårt att släppa in någon. Sen är jag så himla rädd vad andra ska tycka. Det viktiga är väl att om jag gillar någon och vill vara med den så ska jag vara det. Sen vad andra tycker är väl deras problem. Men hela tiden när det gäller nån kille så tänker jag: Tycker mina vänner att han e snygg? eller tänker dom att jag som se ut som jag gör kunde ändå inte hitta nån finare. Nu tycker jag inte att utseende är viktigast. Jag vill ha en personlighet som jag faller för. Är personen innanför som ska vara något av värde. Inte om han ha modell utseende. Bättre med en söt kille som behandla mig väl en en uppblåst 10 poängare. Måste släppa den där tanken på vad andra tycker. Om mina vänner verkligen gilla mig så ska dom acceptera vem jag ger min kärlek till. Dom ska vara glada för min skull. Så den tanken måste släppa mig illa kvickt. Den sätter stopp för så mycket.


Nu är han inte inloggad längre. Men va ska jag göra? En vän tycker jag ska skriva till han. Gud va pinsamt fniss fniss. Men bara fråga va han ska göra  i helgen. ska det vara så farligt det? Nä! han lär ju inte slå mig för jag fråga. Haha ja om så skulle jag bli väldigt förvånad hahaha. Nä! det gör jag inte. :)


Nä nu jävlar ska jag skriva och fråga vad han ska göra i helgen. Nu få det vara nog med funderandet!! Herre gud. Grubbla så mye över så små problem. skaffa ett liv :)


Så berättar sen när jag vet hur det gick. Om jag få nått svar :)


Ha en bra dag. själv ska jag njuta av min ledighet. Få komma på nått roligt att fördriva dagen med bara.


Kram på er



Av sockerpullan - 27 april 2011 08:51

Men gudars va trött man kan vara. Så jobbigt är det inte här men jag känner mig helt förstörd av trötthet.


Chefen ringde igår. Behövde inte jobba. Det var 4 personer i backen så behövdes inte mer folk. Nä! man gå ju bara o stampa o kosta pengar i onödan om det inte är nå folk där. Så jag gjorde mig iordning och drog till Åre.


Gud va det var fullt med lämmel döda som levande efter vägen. Kryllar ju av dom. Här skulle Tussen trivas.


Väl framme i Åre hitta jag en parkering. Men man skulle ha nån jla P lapp. Såg ingen sån där betalningsgrej och kollade i fönstret på bilen brevid om den hade nån lapp. Jo då en stor jla lapp hade den med ett P på. Fatta inte vart den kom ifrån så jag låste bilen o sket i den där lappen. Sprang på banken så jag skulle bli klar fort så man inte skulle få nån p-bot. Gick snabbt på banken och ingen bot hade jag fått. YEEEEEEEES!!!


Eftersom jag inte vågade stå där längre utan sån där lapp begav jag mig. Hade tänkt stanna längre och kolla in Åre lite men orkade inte leta ny parkering så åkte till Ica istället och inhandla till dom efterlängtade varman mackorna. I Åre ha dom i alla fall franska. Bra :)


Sen åkte jag hem igen. Ingen polis som stoppa mig för mina vinterdäck. Tur igen.


Väl hemma blev det varma mackor. Sedan satte jag mig och läste men somnade.  Var skit trött igår. Vette fasen varför.


Vaknade av att telefonen ringde. Var min gamla chef som undra hur länge jag blev kvar här så han visste när han kunde ringa och bråka med mig om jobb igen. Efter det försökte jag hålla mig vaken till det var sovdags på kvällen. Fick kämpa. Låg o läste min bok. Nu ha jag bara 100 sidor kvar så snart e boken utläst. Läser jag ut på en kväll.


Men jag undra en sak. Om jag nu kunde sova i 100 år som Törnrosa igår. När fan kommer den där prinsen o väcker mig med en kyss?? Han kom inte igår eller inatt.  Kanske må maila han och säga han ska väcka mig haha. Han ha varit borta i påsk o åkt skidor. Så nu e han åter på jobbet. Då kanske man kan få se han igen då hoppas jag.


Börjar klockan ett idag. Så va jag gör jag uppe nu? Jo kan bero på att min mage börja strejka kvart över 8 varje morgon och då är det bara att springa för livet på toa.


Gissar det bli en lugn dag på jobbet. Bli väl till att städa.


Ska man slå på en film kanske o ligga o dra sig? ja låter som en bra idé tycker jag.

Av sockerpullan - 26 april 2011 09:07

Tur man sover ut när man ha sovmorgon. Börjar klockan 13 idag. Jaja! kan sitta o slöa ett tag då o bara va.


Men vakna glad som jag gör nu för tiden. Är så skönt man kan vara glad. Att man inte låter sig bli nerstämd. Fast kan inte komma på något som skulle sänka mitt humör men ha väl ingen anledning heller att vara glad. Men är ju super bra att man kan vara glad utan anledning.


Sitter här i sängen och lyssna på musik och lurar på vad jag ska göra med håret. Ha fått en ny idé. för ovanlighetens skull vill jag färga håret. Byta hårfärg. Den va ny va haha. Ha tankar på att bli blond. Va tror ni? Och sen ha nån annan frän färg i håret. Trot eller ej men hade inte tänkt mig rosa utan knallröd!!! Fan va coolt det vore. Så där eld röd och blont hår. Snyggt tror jag på då. Ha maila min frisör för att höra om det gå bleka mitt hår. Om det klara det. Om hon fixar det. Verka som jag få ut på försäkringen så då ha jag ju pengar där. Nått måste jag göra för nu börja det bli sån där jobbig längd och sååå urtvättad färg så måste göra nått. Sen vet ni ju hur beroende jag är av att göra nått nytt med håret. Fan nu blev jag grymt taggad att bli blondinos.


Tror det bli en lugn dag på jobbet. Tror vi kommer stänga på lördag och inte söndag för börja bli dåligt skidföre i backen. Men vet inte hur jag gör om jag åker hem en snabbis och kommer tillbaka när vi ha personalfesten eller om jag stanna kvar nån dag extra. Få lura på det där. Och sen se när datumet bli bestämt. ska man köra all in då kanske?? Haha.


Missa att Issa hade försökt få kontakt me mig igår kväll. Hon ville ha vin sällskap. Så skrev till henne idag och fråga om hon inte skulle på bartömningen på Rödluvan på fredag. så kanske vi kan gå dit och ta ett glas ilag. Vore kul.    


Ska avlösa chefen på jobbet idag. Reppe är på begravning. Så jobbar med Martin idag. Bli väl jag som stänger ensam. Imorgon är det jag och Reppe.


Det regna igår kväll men idag skiner solen. så det bli i med lurarna i öronen och gå till jobbet. ska försöka och inte göra nån parkeringsdans :)


Är skönt att inte behöva öppna på jobbet på morgon för magen vill sig inte. Det bruka ta ett tag innan man fått ordning p åden så är skönt man få göra det i lugn o ro innan man kommer på jobbet. Skönt för magens skull att det ha lugna ner sig på jobbet så det inte bli värre.


Asså jag e så full av energi och glädje så måste få utlopp snart. Va ska jag ta mig till??


Haha! enligt spåkulan på facebook (jag tror inte på den utan kör den bara för skojs skull) så skrev den att jag skulle efter en trevlig utekväll med vänner få oväntat övernattningssällskap. Hmmm. Lät spännande. Undra vem det kan va? Ta gärna han en natt till :P    hahaha!! 


Fundera på att efter jag varit till Åre åka till Norge en sväng och handla lite. Fast det är bättre om jag tar Norge turen när jag åker hem så jag kan handla ap mye tomat ost. Få se vad jag ha lust med. Kanske skulle ha köpt sig nått fint när man ändå ska till Åre i veckan?? Är jag ledig så behöver jag ju inte stressa utan kan lugnt gå runt och kolla vad som finns. Lär väl kosta skjortan men det är gratis att kolla.


Nu ska jag göra lite nytta. Hade bäst.   

Av sockerpullan - 25 april 2011 16:42

Haha jag måste varit riktigt trött igår. Somna före 21 när jag låg o läste. Vakna vid 21.30 o var grymt sugen på macka. Såg jag låg i sängen o åt macka o orkade inte ens hålla ögonen öppna. Varför låg jag i sängen o halvsov o åt en macka för???    Ja knas e ordet.


Dagen ha varit lugn idag. knappt nått folk alls. Så vi ha börja med nerstädningen. Tycker det börja kännas i luften av det börja bli slut på skidsäsongen nu. Va ska man då hitta på?


Haha Reppe ha inte glömt bort min utekväll. Det ha man fått höra idag med. Hon fråga när jag åker hem. Sa att jag inte ha bestämt något. Då tyckte hon jag inte skulle åka före den 5 maj så jag var med på avslutningen. O så sa hon kunde inte lova att ............ skulle komma... Funderade på va hon sa: Vi ha ingen med det namnet på jobbet. Då klicka det. Då ropa jag bara: Men fan Reppe!!! Som hon skratta. Måtte han inte komma in på jobbet när Reppe är där för då kommer jag springa och gömma mig. Hon kommer deffenetivt att säga något så man bli knall röd i ansiktet.


Fan måste veta om han ska på bartömningen. Ska jag behöva gå o störa han på jobbet för att få veta det? Fan va pinsamt. Men kan väl lägga ut lite krokar och hoppas på fångst. Må ha något riktigt bra att agna med. Ja jag ha ju alltid mig. eller e ju jag som e betet han ska nappa på.


Haha jag bli förvånad över mig själv. Här ha man hållit på och fria med nollåttor och så kommer man till Lien där killarna se ut som skogmullar med skägg och inte alls så mån om va det e för märke på kläderna. O en sån jävel träffa man på. Asså fjäll luft e farligt! Man bli ju inte som man ska.


Tror jag må ha gått ner i vikt. Tänkte på det imorse när jag klädde på mig efter duschen. Mina byxor jag jobba i är lite stora så dom fladdrar i benen o åker ner o visa halva röven. Vet jag la undan dom för dom va så trång. ska bli riktigt spännande att se va som hänt på vågen. O jag lever inte alls sunt. Fryspizza och massor me cola och energi dryck. Så blev så glad så det var bara plugga in hörlurarna i öronen och gå till jobbet det. Det var så skönt. Fast inte solen legat på så såg jag det var +30 vid husväggen på jobbet.


Tänkte dela med mig av lite bra musik. Ja jag tycker dom är det. Är fortfarande på festhumör. Blev inte mindre heller när en kompis tagga mig att gå på bartömningen på fredag.



Bli man danssugen eller? Svar: Oh ja!!



En klassiker i min värld. Kan inte sluta bli glad av denna. Spela den på väg till jobbet o dansa den på vägen hem. Haha hoppas inte han och hans jobbarkompis såg när jag gjorde några dance moves på parkeringen utanför hans jobb. Pinsamt men bjuder jag på. Kan inte låta bli att dansa när jag bli så inne i musik och är så glad. Fast han ha ju sett mig dansa. Vi dansa ju på bordet ilag så han ha sett mig i mer action än den stillsamma dans jag gjorde utanför jobbet.


Fatta inte vart jag ha får all energi ifrån. O all glädje. Ha ju ingen anledning men ändå så spritter det i kroppen!!!!!


E så full av energi och känner för någe bus. Nått galet så jag få utlopp för allt.  Undra va jag ska göra??   


Nä detta gå inte. Puss på er



Av sockerpullan - 24 april 2011 17:19

Det ha varit en lugn dag på jobbet idag. Var tänkt vi skulle jobba 5st men vi var bara tre för behövdes ingen mer personal.


Det var jag som öppnade idag. Börja dagen med att baka kanelbullar och wienerbröd. Göra ost & skink och salami/brie mackor. Det skulle även bryggas kaffe, vispa grädde ja alla dom där sysslorna man gör när man öppna. Hann även med att putsa fönstren på glasdörrarna och torka av alla stolarna innan Martin kom halv 11.


Haha Reppe hade fått viss info och bildbevis på att Måna hade varit på G på hörnet när jag o gänget var ut. Hon hade sett bild på när jag dansa på bordet. Det där ska jag ta upp med sofia. Vill se den bilden, haha.


Sen hade hon hört om mitt manliga sällskap jag skaffa mig. Då förstog hon varför jag var så röd om kinderna så fort han kom in i restaurangen. Sa bara till henne att det där har hon drömt    Aldrig skulle jag göra nått..........    Så hon ha gått o små reta mig hela dagen efter hon fick veta det där. Hon sa att det där skulle hon leva länge på haha. Galning hon e. Men bjuder jag på. Hon undra om jag inte skulle på hörnet ikväll och träffa han. Hade jag gärna gjort om jag vetat han va där men ha inte träffa på han något.


Gud va jag längta till fredag. Då få jag äntligen en dag ledigt. Då måste jag till banken i Åre och fixa med räkningarna.


Roligt sagt av en unge på jobbet: Pappa, varför ha inte vi lika mye snö i Sverige som här?? Pappan: Vi är i Sverige. Barnet: Men i Stockholm har vi ingen snö. Haha


Nu förstå jag varför man svettas som en gris på jobbet. Kolla på tempen när jag laga maten efter jobbet.


 

Ingen dålig temp i solen det inte. Synd mn inte fick va ledig o njuta av den.


Tänk att få sitta ute en sån solig dag o bara va. Njuta av ett glas vitt.


 


Bilden är tagen när jag och Vickan fördrack innan krogen men hade inte suttit helt fel men ett glas ute.


Tror ni man vart slut och trött idag. Kunde inte somna igår. klockan va ett när jag titta sista gången. När man väl lyckats somna så väcks man av så respektfulla sambos man bo ilag med på kollektivet. Halv tre smälls det i dörrar så väggarna skaka. Fan va förbannad jag blev. Så en tanke på att somna om var inte att tänka på. Tror jag somna kanske en timme innan larmet gick 6.30 Bara in i duschen det och fixa sig för jobbet. Tur det var lugnt för hade aldrig palla mer idag trött o slut som man var.


Det var så skönt att få åka hem halv fem idag. Äta middag före klockan 18. Lyx kallas det. O så ha man sovis imorgon. Börja 11. Skönt som fan. Då behöver man inte stressa med att somna ikväll. Ha haft väldigt svårt att somna på slutet. Somna aldrig före midnatt.


Blir lugnt resten av kvällen. Bara va. Lyssna på musik    och spela lite. Känns som man inte orka så mye mer. Satt och fixa min partyplaylist igår. Hela 29 låtar ha jag nu. Men ska fylla på med mer men kom inte på några låtar så då e det svårt.


Men hoppas ni haft en bra dag.   



Av sockerpullan - 23 april 2011 19:04

Ladda för en sjuhelvetes dag idag. Tänkte att i detta väder må det var fullt me folk. Men så fel jag hade. Visst hade vi folk men inte alls i närheten av vad jag trodde. Så idag fetloosa jag vadslagningen om vad försäljningen skulle vara på. Jaja! Men än så ha Martin förlora flest gången. Ha ju en dag kvar.


börja dagen med att göra pasta till dagens pasta rätt. Blev med tacokättfärsås. Sedan var det dom vanliga sysslorna som plocka disk, gå ut me maten, hålla rent. Sen ha jag tydligen blivit utnämnd till förste tillsägare. Så fort någon märker det sitter nån o äter eget fika på restaurangen så är det jag som bli ivägskickad för att säga till dom. Haha! så det där smeknamnet den elake stämmer ju bra på mig   


Såg så söta lemmlar på väg till jobbet. Tog kort på en. Visa det fina kortet på jobbet och Reppe blev inte alls förtjust. Hon gilla dom inte. Sen kommer Hampus och skrämmer skiten ur mig så jag gilla dom inte heller längre. Tydligen e dom skit elaka. O bli dom skrämda så spränger dom sig själva. Men va fan!!!! skiiiiiiiiiiit va äkligt!!!!!.

 

Reppe ha fortfarande roligt åt att hon vill vi ska rida me jobbet. Inte en chans Måna kommer upp på en hästrygg. Förklarade att hästen e som bäst på mackan. Men det fick jag absolut inte säga till chefen. Hampus bara skratta och tyckte det var bra sagt så det skulle han börja säga han med. Oj! vilken bra förebild man e för ungdommarna haha.


Kan lova jag varit sååååååååå himla avis på alla som vart ledig o fått sola sig idag. Tänk o sitta ute med grillen tänd och känna doften och sen en cider eller ett glad vin till det. Fy fan asså att man jobbade.


Haha en av gästerna tyckte jag hade bra röstresurser. För när jag ropa ut maten så höll han på att hoppa ur byxorna. Haha man må va liten men hörs det gör man.   


Hade ingen tur att se han idag. Attans men fick dubbel dos igår så få väl leva på det. Nu ska jag leta låtar så jag få några spellistor på spotify.


Jag som öppna imorgon. Trodde jag skulle få slippa stiga upp tidigt men men. Pengar pengar!!!


Hade bäst alla!!!    

Av sockerpullan - 22 april 2011 21:55

Vakna alldeles för tidigt idag. Varför gör man det när man ha sovis? Så onödigt. Vakna halv 6 första gången men då vägra jag stiga upp så somna om till strax efter 7. Gick på toa o kunde sen inte somna om. Så låg o lyssna på musik.


Jag förlora inte igår!! Jag var närmast på gissningstävlingen hur mye vi sålde för. Oj! trodde jag skulle fet loosa. Idag gjorde vi en ny omgång. Jag va denna gång den som gissa på minst. Vem tror ni vann? Jo! Måna    Men är jag bäst på att gissa heller. Haha! Stackars Martin förlora igen. Börja bli tufft detta för han.


Ja! inte var det mindre folk idag. Vi hade kö i flera timmar. Fy fan va vi sprang. Man e ju helt väck i luvan nu asså. Från 12 till 17 hade vi häcken full med jobb. Sen blev det lugnt och vi kunde i lugn och ro städa ner och fixa texmex buffén. Ja men det var ju en roligt texmex buffé. Vi hade 3 familjer. Haha! så man hann ju äta lite buffé i lugn o ro. Reppe berätta på jobbet hon hade föreslagit för chefen att vi skulle rida när vi hade vår avslutningsfest. Sa att då skulle jag nog ha hunnit åkt hem för jag rider inte. Man ska inte leka med maten och sen e jag fan livrädd för hästar. Då skratta hon. skadeglädje den sanna glädjen. Jla Reppe om hon få sin vilja igenom!!!!


Han var in på jobbet 2 gånger idag. Idag kunde jag le tillbaka o lugnt hejja.

Andra gången han kom in var det som dött på jobbet och jag kunde i lugn o ro hjälpa han i kassan. Han köpte munkar när han väl hade bestämt sig    Måna kolla bara lite. Men jag ha fortfarande inte bestämt mig för va jag ska tycka om han. Men han gör mig glad. Alltid nått. Kanske ska skriva till han och önska glad påsk o se om han svara på det. Törs jag?? Eller vad ha jag att förlora? Mitt första försök till kontakt gick ju bra så.


Det var helt gudomligt att ta en dusch. 10 timmars jobb hade satt sin doft på mig. Lukta mat os och svett typ. Ingen förförar doft direkt haha. tur han inte fick en kram av mig.


tror jag behöver kolla fläckremmen på Stig. den e lite gnällig när man starta bilen. Spännas kanske? Sen så ha bromsarna prata me mig idag. dom pep och vissla. Men dom var tyst när jag åkte hem. Ja jag vet det e slöseri med bensin o ren lathet att ta bilen till jobbet. Men orka. Jag e slut som artist. Ha tanka han så nu kan jag ta den fler dagar till jobbet. få ta tag i promenader när jag kommer hem. När man inte hinner sitta något på jobbet är det skönt att man ha bilen. speciellt när man ska hem. För då e man slut. Måste ändå gå den där mördarbacken sista biten o bara den tar kol på en. Fast tror den backen gjort lite nytta för man e inte lika förstörd och flåsig längre. YEEEEY!! fått ut något positivt av detta. Fast ha träffat på nya människor oxå och haft ett jobb så lite mer ha Storlien gett mig.


Ja det är väl bara att göra sig redo för sängen då så man orka upp imorgon. Hur ska man orka några dagar till av detta? Kommer ta kål på mig. Orka jag köra hem sen haha. Men e lite lur på att man kanske ska va me på avslutningen ändå. Ha tänkt åka hem men kan va kul o göra nått roligt ihop innan man skiljs åt. Bli ett roligt avslut. Ha ju ändå inget hemma som vänta så en dag till hit el dit va gör det.


Hoppas ni haft en bra långfredag och ni som ska ut ikväll. Festa för mig med. Tar igen det sen jag.


sov gott vänner och va rädd om er <3

Ovido - Quiz & Flashcards