sockerpullan

Alla inlägg under februari 2012

Av sockerpullan - 29 februari 2012 16:31

Äntligen var dom förbaskade räkningarna betalda. Fick mina pengar idag. Så imorse hade man pengar men nu eka det tomt igen. Men skönt att räkningarna är betalda i alla fall.


Gått bra på skolan idag. Ha inte ställt till med några skandaler vad jag vet. Var på otroligt charmigt humör imorse........ NOT! Vilket några tyvärr fick uppleva. Och nu vet dom flesta i klassen att jag ska ha barn. Rätt skönt det är ute så slipper man gå o dölja något och så kanske dom ha lite förstående i mitt humör och hur jag mår.


Mitt sura humör gick över på skolan. Jag upplevde något (enligt mig) häftigt. Lade händerna på magen och för att få igång mina ben så gunga jag kroppen. Då kände jag hur det guppa i magen. Sa till en klasskompis att min mage guppa. Då förklara hon att det är vattnet som inte hinner med i mina rörelser som jag jag kände. WOOOW!!! Det händer grejjer i min kropp :) Så lite kan göra så mye. Fan va häftigt!!!! Haha blev så lycklig så jag messade barnets far och berättade.


Ja! man kommer nog få uppleva mye nytt och spännande under denna resa. Varje liten grej är en upplevelse och man bli så glad.


O fatta att det är mindre än en månad tills jag ska på ultra ljud. Det av nått kommer bli något över det vanliga. Så mye jag ha framför mig. Både lyckliga stunder men även tunga sådana. Har inte upplevt så mye igentligen i min graviditet men jag kan lova att jag ångra inget. Något jag önska andra barnlösa få uppleva. Det är magiskt när man tänker efter att en levande varelse lever i en. Bara att jag kände vattnet guppa i magen var så magiskt på något sätt. Gå som inte att beskriva. Man måste uppleva.


Var på 2 mataffärer efter skolan i hopp om att finna något att äta. Men kom inte på något. O inte sugen på nått speciellt heller. Tills sist blev jag less och så blev det tomte gröt. O såklart min nya drog SALAMI MACKOR!!!! Något som kommit med graviditeten. Må vara den som köper mest salami i Sverige snart :)


Haha måste berätta. Drömde om en klasskompis inatt. Drömde hon blev kär i en bög. När jag berätta drömmen för henne idag så skratta hon och sa att det stämde in på henne. Tydligen ha hon varit en som fallit för bögar. Men hur stor en chansen att drömmen om en person man inte känner personligen eller vet något om stämmer??!! Jag vet mer än jag tror jag, haha. Så passa er :)


Nä mat dags.


Puss på er!!

Av sockerpullan - 28 februari 2012 16:18

Ännu en dag till ändo.


Ha gått bra på skolan. Ha fått panera strömming och sen haft kassan och tvätten.


Ha varit seg idag och ju mer dagen löpte på dessto mer värk fick jag i benen. Va riktigt jobbigt ett tag för visste inte vart jag skulle ta vägen. Den rände värk i båda benen hela tiden.


Snacka om att man svänger fort i humöret. Igår var jag på buggkurs. Äntligen skulle jag få se den där underbart snygga killen igen. Han som jag små tittat på sen buggkursen börja men inte känt mer än att han e väl snygg. Men i fredags tog han mig med storm. Jag föll som en fura. Snacka om att han TOTAL knocka mig. Så gissa om jag var lycklig igår :) Ja! tills han log mot mig. SMACK! Där var det kört!!!! HELVETE!!!!! Mitt hjärta smälte och det sa pang i magen. Honom ska jag ha!!!! Hur fan bar han sig åt? Hur kunde han slå knockout på mig så där??!! Jag e total tok............ ja jag finner inga ord. Ska ska fria nästa måndag!!!


Från att sväva på små rosa moln så var jag bara totalt ur balans idag. Ingen ork eller energi. Vette sjutton var det berodde på. Kan inte sätta fingret på det. O på väg hem från skolan så börja jag gråta. Vet inte heller om jag vill gå kvar på skolan.


Min klasskamrat är så gullig. Hon fråga hur det var med mig idag för såg inge pigg ut. Hon är så söt. Hon märker då allt. Gå inte att dölja nått för henne inte. Sen är hon den enda i klassen som jag berättat för att jag är gravid så hon är mån om mig för det med och fråga hur det går och så.


Men man är inte på topp varje dag. O enligt en gravid app jag ha så svänger humöret upp o ner. Tur jag ska få bugga imorgon så har något att se fram emot.


Nä ska ta och kolla efter lite jobb innan jag ska ner till tvätt stugan.


Saknar mina vänner. Love you!

Av sockerpullan - 26 februari 2012 16:37

Uppdatera er om mitt liv :)


Ha jobbat i helgen. Ha gått bra. Varit bra med folk. Men är lov så det är mye folk i farten. Så nog ha man gjort rätt för pengarna. Bara idag innan tolv hade jag 3 bussar. Men det ha varit skönt tempo fast det vart mye folk. det ha inte varit kris utan vi ha lyckas hålla efter. Då är det kul o jobba.


Nu är jag äntligen hemma i mitt eget hem. Ha fortfarande pappas bil då ha inte riktigt kan få död på mitt jla bil larm. Han tror han fått av ljudet i alla fall. Och fet är ju det bästa av allt. Då stör den ju ingen på nätterna :)Han är bra snäll min pappa som ställer upp så på sin dotter.


Idag bli det fasen wok med nudlar och fläskfilé. NEJ! ha ju ingen sås till. Jaja få gå. Orka ionte bege mig till affären igen.


Haha! en kompis undra om jag varit in på Jannez hemsida och kollat in bilderna sen dansen i fredags. Inte hade jag det men jag gick in och kolla. O va fann jag där??? :)


 


Nämen. Bild bevis. Måna dansar. O buggar gör hon med. Buggar med en av mina buggkollegor. Men är man snygg och kamera kåt så vore det väl fan om man inte hamna på bild haha.


Nu nu e vi hungriga :) Lillen vill ha mer än godis nu :)


Puss på er!

Av sockerpullan - 25 februari 2012 08:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sockerpullan - 25 februari 2012 08:20

Det är så himla underbart att vakna upp och känna det spritter av glädje i kroppen. Om ni bara visste :)


Var på dans igår. Va lite osäker först om jag skulle orka för mådde inte så bra. Men blev så jag åkte iväg. Vilket jag verkligen inte ångra. JAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR ATT DANSA!!!! Tror jag bugga mer än dansa foxtrot. Nu må jag gott. Nu slipper man stå och se på av avund när andra buggar. Nu kan jag med bugga. Man bli som en helt annan människa. Man glömmer allt och man bli så himla glad. Är bästa medicin för själen. Och man ha fått mye nya dans vänner från bugg kursen. Det är riktigt kul. Tack vare dansen ha jag fått flera nya goa kontakter. Även på nätet ha jag funnit nya vänner. Haha såg att Larz-kristerz hade retweetat något jag ha de skrivit på twitter.


Trots kramper i magen och rygg ont så höll jag ut nästan hela dansen. Åkte hem när dom spela sista låten. Men man glömmer som bort smärta när man ha det så himla trevligt.


Ni ana inte hur mye dansen ger mig. Det är fasen den som håller mig uppe. Det är mitt anti deprisiva.


Nu ska jag packa för att bege mig hemmåt för lite jobb.


Puss på er!!!

Av sockerpullan - 24 februari 2012 14:52

............ som jag lever.. Sedan igår må jag inte så bra. Tror det var köttfärsåsen som satte igång sjukdommen lite. Så man ha svårt att få behålla maten och bli xtra spring på toa. O sen magsmärtor.


känns lite bättre i magen idag men är inte helt 100. så är lite orolig på hur jag ska göra ikväll. Om jag ska ut eller inte. Inge kul om man inte må bra men samtidigt så ha jag inte varit ut sen i november så när jag äntligen har schansen så vill jag inte missa den. Har igentligen inte råd heller men skiter jag i. Måste få komma ut jag med nångång.


Vakna alldeles för tidigt idag. Dumt att inte sova ut när man inte ha nån skola att passa idag. Själv studier. Men låg och drog mig tills affären öppna. Då gick jag och köpte frukost. Magen skrek efter föda. Blev fil, flingor o banan samt macka med salami. Efter frukost så somna jag om. Sov till halv tolv.


När jag vakna så kände jag mig mer död än levande. Men tog mig i kragen och steg upp och klädde på mig. Tog en tur på stan för att få lite frisk luft i det fina vår vädret. Sen för att se om man hitta nått fint tills ikväll.


Stor handla nått så in i bomben. Kom hem med................. TADAAAAA!!!! Middag.... Ja det är sant. Jag är själv förvånad. Ha typ aldrig hänt jag inte shoppat något. E ju en shoppaholic. Med tanke på alla neon rosa grejs som fanns på stan e jag extra förvånad att jag inte handla nått. Men är ju bra i och för sig med tanke på min tomma plånbok.


Ha fixat naglarna. Blev svarta med blommor, fjärilar och stjärnor. Sååå fint :)


Så är den svåraste biten kvar. Vad f***n ska man ha på sig ikväll???!!! Äger ju inget fint. Morr! Men löser sig nog. Några timmar kvar.


Nä dags att vila igen. Det e jag bra på :)


Trevlig kväll på er!

Av sockerpullan - 22 februari 2012 16:17

Ja Nanne sjunger så :) Må ju ha lite musik igång när jag ska skriva.


Idag ha varit en jobbig dag. Ja för min tröga skalle. Jag är inget matte snille och ha aldrig gillat matte. Vi ha haft matte hela dagen idag. det ska räknas om recept, och det är cl, dl, kg, hg. Sen ska edt räknas moms och o grejjer. Min hjärna klara inte för mye. O sen ska man ju fatta. O det är inte allt som fastna i huve o jag förstå. BLÄ!!!


Hade prov i Hotell A idag. Jag missa halva lektionen pga av läkar besök och ska helt ärligt erkänna jag inte pluggat ett skit på provet. Men jag fick 80% på provet. WOOOOW!!! Det trodde jag aldrig. Bra jobbat Måna!!! Jag är inte så dum som jag se ut ändå´rå :)


E lur på om jag ska på bugg ikväll. E ju som skönt o få en kväll utan att behöva göra något. Fast dansa e ju såååå kul. Hmm. Jag få se hur jag må efter maten.


Nu  är jag så där orolig för graviditet igen. alltså för att få missfall eller ha fått. Är fasen inge kul och läsa på nätet att det kan ta flera veckor innan man märker man fått missfall. Men samtidigt så känns det ju i magen. Jag e ju alldeles som en bubbelvatten flaska i magen som jag vart hela tiden, brösten är hårdare, sen så ha man ju noll kondis och kissar huuuuur ofta som helst. Sen aptiten e ju kollosal. Eller i alla fall e man hungrig fasen hela tiden. O har illamåendet. Sen när jag fuska med maten så känns det som det gå stötar genom magen. När jag bli hungrig så kan jag inte vänta en halv timme med maten för då kommer dom där stötarna. O idag så ha jag haft nån konstig känsla i magen. E som nått ha varit och bökat där. Har väl ganska mye symptomer att det ska finnas nått där va?


Hoppas på jag ska få höra hjärtljud nästa gång jag ska till barnmorskan. Så kanske man bli lugnare. O det närmare sig sakta men säkert ultraljud.


Sen det där med missfalls oron bli bara värre när jag tänker på hur många man känner som fått missfall. Så man fundera ju på varför en annan skulle vara ett undantag. Men klart min lilla ängel har det bra. Som jag ha ändrat på mig. Allt för min lilla troll unge :)


Nä nu ska jag börja med middagen. Nån som e hungrig. :) Bli pasta med skinksås idag.


Puss på er!

Av sockerpullan - 21 februari 2012 15:25

Nu är man bra trött i huvudet efter en dag full med siffror och recept. Ha varit lite besviken på min med kamrat i köksmästarveckan. Ha inte hänt mye där inte. Vilket jag ha tagit upp med min lärare. Min lärare tyckte inte jag skulle göra hans arbete. Det skulle han göra själv. Men jag ville bara ha allt klart då vi låg efter alla andra grupper. Så nu hoppas jag att han tar sitt ansvar och tar rätt på sina egna maträtter. Fick hjälp av min lärare att fixa mat beställningen. Det var guld värt. Underlätta en hel del för mig.


Så ha man en makaronilåda i ugnen. Blev med kryddig korv. Var så länge sen jag åt en makaronilåda så var väl på tiden.


Ha fortfarande inte fått tag i mina grannar så jag kan be om ursäkt. Men gör ett nytt försök senare i eftermiddagen.


Fick en present av min klasskamrat idag. Hon ville tacka för jag ställde upp för henne. Men tyckte det räckte med ett tack så ge mig något behövde hon verkligen inte. Man ställer väl upp för sina med människor. Vet ju vilken lättnad det vart för henne när jag ställde upp. Mer jobb för mig men jag är en kämpe så inga problem.


ska sätta mig och plugga till hotell A provet imorgon bitti. Få se hur det går men få man godkänt så är jag nöjd.


Nä kommer nog inte på något mera att skriva idag.


Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards