sockerpullan

Alla inlägg under augusti 2012

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:42

Sitter och frossa i mig korv me bröd. Haha matvraaaaaaak. Åt ju lunch för ett tag sen.


Bjuder på en 19 dagar kvar till beräknad barnafödsel bild :)


 


Vadå? Tjock? Jag? Näääe! tror jag inte ;)


Ja jag ha nog lite och göra som tar ego bilder så här. Hihi. Ska skona er. Lovar det inte blir fler idag :)


Puss på er!

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:12

Ni anar inte hur skönt det var att vakna idag. Ha haft en "bra" natt. Äntligen!! Efterlängtad. Så idag ha man mer energi och på bättre humör.

Ha lekt frisör idag. Klippt luggen. Va så less den hängde över ögonen. Blev inte så dåligt. Va jag kan ?

Sitter nu o kolla på private practis på fyran. Inväntar L ska sluta jobba.

På söndag ska vi till några vänner till L och äta surströmming. Ätit det en gång förr för många år sen.

Nej! Nu få d va nog. Puss på er!

Av sockerpullan - 8 augusti 2012 13:10

Ha sovit halv dåligt inatt. Kissnödig, kissnödig och åter kissnödig.
Haha lyckades till och med somna på toa.
Sen va det ju det där me händerna. Dom ha inte varit nådiga.

Begav mig till praktiken idag för att skriva på papperna. Men dom hade tappat bort mina papper. Så Hasse skulle ringa när dom hitta igen dom.
Så va bara att åka hem igen.

Fast va hungrig så gjorde inget. Blev rester av fläskpannkakan till lunch.

Nu sittet jag i fottöljen o halvsover. Men lillfisen i magen är minsann inte trött :)

Är nu 21 dagar kvar till beräknad barnafödande. Börja bli nervös och nått så in i nordens bebis snussugen. Vill ju se mitt barn, hålla i mitt barn, känna doften och höra hennes andetag.

Nä men ta o göra något.... El vila :)

Av sockerpullan - 7 augusti 2012 21:27

Ha varit full fart idag. Börja med ett besök på kommun. Vi hade tid för att skriva på faderskapet. Så nu ha lillgumman en pappa på papper oxå. O vi har delad vårdnad. Inget jag tveka till. Känns skönt den biten e klar.

Sedan var det barnmorskan. Ha gått upp ett kilo sen sist. Väger nu 71kg. O värden var bra. Vi gick igenom hur jag upplevt graviditeten och hur jag ville ha förlossningen. Haha snabb och smärtfri, så ville jag ha det. O det skrev hon. Men känner mig lugn o så inför förlossningen efter dagens besök hos barnmorskan.

Väl hemma blev det fläskpannkaka. Ursäkta mitt ordval men satan va gott det var. Åt som jag aldrig sett mat förr.

Fick besök av Katta, Halvar och lille Albin. Fika och surra. Var kul och träffa dom. Va så länge sen. Och lillgumman fick 2 fina pyjamasar. E just va hon behöver.

Nu sitter jag och varvar ner. L ha nyss lagt sig. Han ska upp tidigt och jobba.

Men godnatt på er!!

Av sockerpullan - 7 augusti 2012 08:27

Mig i sängen. Ska väl snart stiga upp. Men dumt o stressa :).

Idag ska vi till kommun o skriva på papper. Ja att vi e lillans föräldrar.

Sen väntar besök hos barnmorskan. Ska gå igenom hur förlossningen ska va. Sen se hur mye man gått upp denna gång.

Nä! Tar o kliver upp o tar mig en dusch!

Ha en trevlig dag!

Av sockerpullan - 5 augusti 2012 15:44

Då ha man varit och tagit farväl från älskade ön.

Ha varit och lämna över nycklarna till killen som tagit över lägenheten jag bodde i.
Han verka nöjd och jag e glad nån tog över den.

När jag kom hem blev det en timmes promenad. Va jobbigt sista kilometern. Ömma fötter och svällda händer. Mina händer var alldeles vita. Men annars gick det bra. Nu bli det lugnt resten av dagen. Inväntar han jag bo ilag me som e o hälsar på en kompis.

Hade!!

Av sockerpullan - 5 augusti 2012 09:23

Hoppas ni sovit gott!

Här ha natten i både drömmarnas värld och i vaket tillstånd varit orolig över att vattnet ska gå. Men allt e som d ska. Lillan vill inte ut än :)


Idag ska jag iväg och lämna över nycklarna till nya hyresgästen för lägenheten jag haft. Skönt. Slipper man bekymra sig om den.

Va på bil bingo igår. Åkte dit tidigare o åt middag i det fria. Gulashsoppa kokad på triangakök. Så mysigt.
Blev tyvärr inge rikare men kom inte hem tomhänt. Fick mye myggbett på benen.

Nä nu ska jag dricka te o vakna till liv.

Ha en bra dag!!


Av sockerpullan - 4 augusti 2012 12:14

Måste testa. Ha laddad hem appen till denna blogg. Så må kolla om det funkar :) . Nu kan man uppdatera min blogg oftare.

Finns även på twitter och instagram. Sockerpullan1 heter jag. E flitig att uppdatera mig på dom två.

Nä nu ska jag ladda för bilbingo. Snälla! Låt mig vinna. Om så bara en hundring.

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards