sockerpullan

Alla inlägg under juni 2011

Av sockerpullan - 30 juni 2011 22:46

                                         SEMESTER!!!!!!!.


Då ha man tatt semester då. Ja 10 dagar i alla fall. Bättre än inget det. Ha varit en seg dag på jobbet. Men så är det väl när man vänta sig ledigt.


Fick tyvärr det tråkiga beskedet på jobbet jag inte ville ha. Inget sim kort hade kommit. BAAAAAAJS!!! Var bara att ringa Telia det. Hade visst blitt nått strul och det skulle ha kommit o det sim jag hade fått skulle inte vara spärrat. Jaja! inget att göra nått åt fast jag just då såg rött och ville ge tjuven en örfil fast jag e emot våld.


Så bli ingen resa imorgon bitti. Det bli efter jag fått posten för att se om jag fått min sim kort då. Annars bli det att åka in på en Telia butik och få hjälp. Rickard ha lovat att hjälpa mig annars när jag kommer ner till Göteborg. Snäll han.


Jag och bror klippte mitt spärrade sim kort jag fick av telia för att se om vi kunde ta oss in i Iphonen. Gick ikke. Mäen. Efter min bror googla på nätet så fann han att jag var tvungen att ladda ner ett program för att starta telefon. Så var ju bara att göra det och efter en stunds väntande på nerladdningen så fick vi till sist komma in i telefon. Så nu kan jag se va som finns på den.


Fick låna ett sim kort av min bror så jag kan kontakta folk. Så man kan nå mig på mitt tillfälliga nummer och mitt vanliga. Men jag kan bara nå andra på det tillfälliga. Så sitter nu me 2 mobiler. Trist att behöva åka på dan ner för ta ju några timmar att köra men jaja. Bara vi kommer ner till konserten så :)   


Fick en glass av min bror så nu e jag glad igen


Men vilka gulliga jobbarkompisar man ha. Fick present av dom. Trodde jag aldrig. Fick en flaska rött. E ingen rödvins drickare men gå nog ner. Dom köpte den för det var en katt på ettiketten och jag älska ju katter. Men gulligt dom hade en baktanke ändå. Sen fick jag 700kr. Så kan ju säga dom betala min biljett haha.


O Stig e nästan helt lagad. Dom ha bytt bromsar och vet inte om dom satt dit båda dämparna än. Fast måste ha bromsolja oxå. Sen så. Snäll pappa och bror man ha som kämpar på för att laga min bil. Eller så är det så att pappa vill ha sin bil för sig själv. Dom ställer verkligen upp på en.


Nä ta o lägga sig kanske?


Sov gott mina vänner. Puss o Kram



Av sockerpullan - 29 juni 2011 17:56

Starta som jag bruka min blogg. Ännu en dag på jobbet till ändo. Ha varit en lugn dag. Ha fått min tredje jobbare att lära upp idag. Börja bli bra på det där nu.


Min panna ha sett ut som en puckelpist idag. Nedrans myggor!!! Dom bara måste älska mig. O jag verka inte tåla dom så bra.


Glad som man va idag så åkte man hem i ilfart för att äntligen få använda en telefon igen. Inte fick jag ett sim kort i brevlådan. Men en avi  från Telia. Kände hur humöret sjönk och min ilska mot den person som snott min telefon börja växa. Så åkte på ica för att hämta ut paketet. Va få jag?? Jo mitt JÄVLA MOBILA BREDBAND!!!  Nu kan jag lova att personen som snott min mobil gör det bäst med att hålla sitt brott dolt från mig för jag rent ut sagt HATAR den människan. Jag e emot våld och vägra slåss hur arg o hatisk jag än e så hoppas personen ramla och bryter benen. Varför ska jag behöva lida och strula på när det e jag som e offret?? Fan va less jag e så började grina i bilen och ha grinat en timme nu. Jag orka inte detta. Så hoppas jag få det imorgon annars kan jag inte åka till Göteborg på fredag. Så om jag få mitt sim imorgon ska min bror sätta i det i mobilen och kolla så det inte är spärrat det med. Nu känns allt bara så jävla trist och hopplöst.


Så tänkte att jag ändå skulle göra min tårta. Men så hade vi ingen mjölk hemma till vaniljkrämen. Ja då var jag tvungen att grina igen. Lyckades samla mig och åka på macken och köpa en liter. Min tårta blev inte vacker men e smaken man e ute efter. Så här blev resultatet.


  


Den ska jag tröst äta ikväll. E jag värd. Varenda jla smula e jag värd!!!


Nä ska ta mig en dusch jag. Puss på er!!

Av sockerpullan - 28 juni 2011 17:52

Då ha man varit til lstan och hämta dämparna till bilen. Det kosta bara 1900kr. Så nu börja det eka bra nog tomt på kontot. Undra just hur jag ska ha råd med semestern???   


När vi åkte till stan så hörde jag det där ljudet i bilen som jag hörde igår. Det var bromsarna. Dom låter inte som dom ska. Jäklar va det slår o smäller i bilen när man bromsa. Visa sig att jag inte har så mye till bromsar på bilen. Ska ta ett exempel så ni förstå hur lite det va kvar på bromsarna. Om dom ska va 5cm bred så var dom jag ha på bilen 1cm. Ops!!


Så min bror skulle vara snäll o byta dom idag. Va händer?? Jo inte ett jävla skit. Jo han börja ju på för det e lätt att byta bromsarna. Men inte på Stig. Allt e helt rostigt så nu stå Stig med hissad rumpa o inga bromsar på ena sidan. Så nu e jag helt billös.   

Det va det första negativa beskedet idag.


Nu till motgång nr 2 fast den e den lindrigaste. Fick mitt sim kort idag. ÄNTLIGEN kontaktbar. MEN........... Det var fel sim kort. Det var ett för stort. Jaja. Ringde telia och fråga om jag skulle klippa sönder det där så den passa i min Iphone. Nä! det andra kom imorgon. Ja va bra :) Så fick låna en mobil av bror. Tänkte jag glad i hågen att jag messa och säger jag kan nås nu...... Nä! det var spärrat! Men ringa mig det går. Jaha??     Va inte tanken med det nya kortet att jag skulle kunna använda det? Få hoppas på bättre tur imorgon då. Suck! Annars få jag ringa Telia för 5 gånger på 3 dar. Dom måste börja bli less på mig där borta. Tur alla är trevliga och hjälpsamma i alla fall.


Sen kanske det jobbigaste. Tussen är borta..    Ingen ha sett henne på ett tag. Kom hem i söndags o ha inte sett till henne alls. Mammas bäbis. Jag gråter. Ha varit ute o ropat på henne men ikke hon behaga komma fram. Bara hon inte är död eller svårt skadad. Orka inte mer motgångar just nu.


Ha bakat sockerkaka. Ska göra en födelsedags tårta. Ja jag vet jag inte fyller år förrän på fredag men jag åker ju bort så må ju bjussa familjen på tårta innan jag åker.


Nä nu ska jag hänga tvätt. Puss på er!

Av sockerpullan - 27 juni 2011 15:59

Vilken snäll mamma man har. Hon väckte mig så jag tog mig på jobbet idag. Ha ju som ingen mobil att larma   


Eller mobil ha jag men måste ha sim kortet. Ringde telia imorse. Så nu ska dom skicka ett micro sim kort. Tur man fick veta det i tid så man inte va utan telefon kontakt till mitten av juli. Då hade jag vart skit sur. Nu ha jag ringt dom 3 gånger på 2 dar. Må säga jag ha haft tur och träffa på 3 olika personer som alla tre var trevliga och hjälpsamma. Dom kan det där med service och kundkontakt. Tur det med en sån strulig o nollkoll kund som mig.


Ha vart fullt ös hela dagen på jobbet idag. Vart kommer allt folk ifrån? Så dagen ha rulla på fort ändå. Imorgon är man ledig. Då bli det att åka och hämta dämparna till bilen.


Va på Dollarstore efter jobbet. Behövde en sån där maxi påse ostkrokar och tröst äta. E lite depp igen men inget jag ska låta behöva gå ut över andra. ska försöka ta tag i det där jobbsökandet så kanske det känns bättre. Ja nog om det v ar dollar jag skrev om haha. Köpte  lila, svart och silver glittriga nagellack.

När jag skulle åka hem så hitta jag inte bilen på parkeringen. Snacka om panik!!!! Men fan ha stulit Stig? Sån otur kan jag ju bara inte ha. O jag leta o titta men ikke. Nästan gråten i halsen så fann jag han :) YEEEEY!!! Det var ju som så va att när jag kom och skulle parkera kom ett litet barn o sprang så jag parkera längre ut för att inte köra på barnet. O just när jag kom så parkera en volvo kombi brevid min bil o skymde han så han syntes inte. Snacka om lättnad.


Orka inte tvätta idag. El ska jag göra det så ha man det gjort? Få fundera på va jag ha lust med.


Kanske man skulle dekorera naglarna lite? Kan ju va kul. Ja det tror jag att jag ska. Vet bara inte vilket motiv jag ska ha. Men det löser sig.


hoppas ni haft en bra dag och en fortsatt trevlig kväll.

Av sockerpullan - 26 juni 2011 16:33

Då var det slut på denna midsommar helg. Den spenderades i Oviken hos Lena och Mattias. Det bjöds på grillning, trevligt sällskap och holmen på kvällen. Ha haft det riktigt trevligt. Dock en nykter dag på lördagen.


Blev av med mobilen i fredags. Var aldrig i väskan o grävde så vet inte när mobilen försvann. Eller hur den försvann. Lena försökte ringa den. Det var någon som tryckte på upptaget sedan stängde dom av mobilen så den fick jag aldrig tillbaka. Fråga både i baren och fiket om dom fått in nån. Men ikke. Så jag blev mobillös. Tack Samsung för våra 2 månader tillsammans. Sakna dig nått oerhört.

Spärrade sim kortet direkt vi kom hem. Vill inte ha nån mega räkning. Fast ha dom stängt av telefon så går det ändå inte att använda den för den är låst.


Så idag åkte jag till stan och köpte ny telefon. Kan ju ge er fan på att samsung galaxy S fanns det inte inne. Just den jag hade, ettan var på väg att utgå. REDAN?? Nu var det 2an som gällde. Men den gilla jag inte alls. Så stor och tjock den var. Så han föreslog en iphone för det hade dom hemma. Kosta skjortan bara men fick ju bli en iphone4. Nu måste man vänta på sim kortet innan man ha telefon igen. Eller kan ha kontakt me omvärlden. Fick behålla samma nummer. Puh! Fast visa sig jag måste ha micro sim kort i mobilen. Hur fixa man det? Få fråga på elgiganten då. Bara jag ha lur o allt innan man dra till Gborg.


Ja! jag va jävligt sur när det hände i helgen men nu få jag försöka vara glad. Kan ju inte deppa ner mig och sura för det där. Bli ju inge bättre för det. Kan ju vara glad jag ha spärra både sim kortet och mobilen så den e oanvändbar. Tji!!! fick du!!!!

Sen få man börja ragga telefon nummer oxå. Ha fått några så ha nån att ringa sen i alla fall.


Snacka om att man ha haft panik innan man fick polisanmälan gjord och fått mobilen spärrad. Annars hade det bara varit och gått in på mig facebook, twitter, mail med mera. Kul att nån annan skulle kunna ha koll o byta lösen el nått så jag själv inte kunde använda den.


så här sitter man fattigare än fattigast och försöker ändå att hålla humöret uppe. Suck! men ska väl vara glad ingen av oss kom till skada eller så. Är ju bara ett matrealisk sak. Gå ju att ersätta. Men ändå. Ni kanske förstå min frustration. Kommer inte våga ha med mig något ut mer. Man vet ju aldrig. Ha inte råd att föda andra med saker.


nä nu ska jag ut och grilla. Hade!

Av sockerpullan - 24 juni 2011 07:47

Vilken underbart midsommarväder man vakna till. Regn regn och åter regn. Få hoppas det lugna ner sig framåt kvällen.


Vakna vid 5 imorse av att mobilen skrek efter ström sen kunde jag inte somna om. Bruka inte vara så bra på det. Så få väl vara uppe en stund då och se om man få sova en stund senare.


Har ju helt glömt att tala om vad jag tyckte om min goodiebag.

Här ska ni få.


Dove

Deeply nourishing, body wash

 

Betyg: +4 av 5.

Viktigaste för mig är att den lukta gott. Den var ingen topp betyg i lukt men jag gilla ändå lukten. För att vara en vardags dusch creme få den topp betyg men ingen party dusch creme. Jag vil ldet ska lukta fruktigt och gott för jag ska bli helt nöjd.

Man bli ren och lukten sitter i så man känner efter tvätt att man lukta nytvättad.  Nä men jag kan rekomendera denna faktiskt. För att aldrig varit en Dove fans må jag säga dom ha ryckt upp sig. Jag bli inte lika torr som en öken och hela huden drar ihop sig längre så Grattis Dove!!! jag köper gärna era produkter igen.

 

Barnängen nutriskin.Body lotion.


Nutriskin fruktgivande body lotion aloe vera och acaibär.

Är speciellt utveklad för normal och torr hud. Den återfuktande och krämiga formulan, berikad med aloe vera och 7 vårdande ingridienser absoberar snabbt och skyddar din hud mot att torka ut. Doften av acaibär berikar dina sinnen och huden bli mjuk och smidig.

 

Betyg: 3 av 5.

 

Jag ha väldigt torr hud och svårt att hitta en hudkräm som hjälper mot mitt extremt torra ansikte. Där få denna 5 i betyg. Den hjälper. Fast den torka inte så snabbt som man vill. Den är lite seg på det. På den biten få den en 4 av 5. Sen ha vi det viktigaste av allt. Lukten. Det måste lukta gott sen ha en bra verkan. Det är lukten som ger denna produkt halv bra betyg. Jag gilla inte alls lukten. Den skrämde mig direkt jag testa foundationen. Så hade den lukta bättre hade jag helt klart köpt produkten. Men kommer inte slänga det jag ha utan det kommer jag använda tills den e slut. Så visst kan jag rekomendera denna för den som vill ha en bra produkt men inte är lika kräsen som jag på lukten.

 

Det var vad jag tyckte om mina produkter. Ni få hålla koll på bloggen så kommer jag uppdatera allt eftersom jag få mina goodiebag vad jag tyckte och så så ni kan få bra tips på produkter.


ska man väl leta kläder sen och fixa frissan och fixa med köttet. Få hoppas det bli grillning nu när vädret är som det är. Bli att dra till Oviken till Mattias och Lena där man ska vara i helgen. Och utgång på Fröjdholmen.


Så bli inte så mye blogg i helgen men ni få hålla koll på twitter där jag flitigt uppdaterar. sockerpullan1 ska ni kolla efter.


Nu ska jag gå och lägga mig en stund till.


Trevlig midsommar på er.


 



Av sockerpullan - 23 juni 2011 13:36

Då ha man varit och bränt pengar. Färden börja på mekonomen för att inhandla till Stig. Han ha nu nya bromsar. Dom kosta bara 340kr. Trodde jag skulle behövs 2 förpackningar så var en glad överraskning. Sen så få jag mina dämpare på måndag. Dom kosta nått på 900kr st. Det trodde jag skulle gå på över tusen kronor så även där tjäna jag pengar. Det börja riktigt bra.


Haha. Fast visa trosorna på parkeringen. Jag fastna med hängslerna i dragkroken så byxorna åkte ner o visa halva röven. Haha hoppas ingen såg mig.


Sen åkte vi till ica maxi. Köpte kött att grilla  i helgen och "råka" köpa lite smink.


  

måste ju vara lite fin i midsommar. Sen är det roligt att inte bara ha rosa nagellack.


Sen bar det av mot Lillänget. Köpte potatis sallad och sås på coop. Sen blev det in på lindex och köpa lite. Blev ta 3 betala för 2 trosor.


  


119kr. Det var ett bra pris. Äger ju snart bara en massa string så kan va kul o ha vanliga oxå.


Sen åkte vi på Mc donald och åt innan vi fortsatte ner på stan. Även där blev det trosor. Man fick 3 par för 99kr på Gina tricot.


  


Sen köpte jag två hårspännen som jag ska ha i midsommar när jag ska ha min rockabilly frissa. Dom kosta 50kr


  


O om ni tror Stig bara fick nya dämpare och bromsar tror ni fel. När det visa sig att det inte blev så dyrt som jag trodde så passa jag på att unna han något fint. Så han ska bli Ed Hardy pimpad.


  

En fin rattmuff. Va kostade den? 130kr tror jag. Finns på jula.


  

Ett klistermärke som jag tänkte sätta på bakrutan för 70kr och ett klädsel till ena sätet fram. Köper ett till nästa lön. 299kr kosta klädseln. Så jag brände nästan 500kr på Stig på Jula.


Han fick även en ny doftgran för 20kr.


  


Köpte även en mobilladdare att ha i bilen på onoff. Sedan köpte jag ett par vita och ett par svarta spets leggings. Det var halva priset så jag fick två par för 99kr. Ha länge velat haft men vart för snål. Nu fick jag ju en i varje färg billigt så jag nappade.


Sen handla jag inge mer. Men det var en del pengar ändå. Så törs inte kolla vad man ha kvar på kontot.


Nu vänta man på att pappa ska komma hem me Stig. Vi tog pappas bil till stan för den är större så man fick plats för allt. Då ska Stig pimpas. Kommer bli världens stiligaste kille.


Nä nu ska jag ut. E ju sol.


Kram på er!

Av sockerpullan - 22 juni 2011 16:13

Gud va skönt att Yasmine kunde jobbar för mig imorgon så jag få ledigt och kan åka till stan och köpa grejjer till bilen. Så nu e man ledig i 4 dagar. Ska bli såååå himla skönt.


Varit en lugn dag på jobbet. Inte hänt några skandaler.


Igår vågade jag skicka det där smset. Han blev glad. Det trodde jag aldrig. Trodde inte ens han skulle svara. Bli spännande att se va detta leder till. Så Måna kanske börja fatta lite tycke för han ändå.


Fick ett glädje besked idag. Ringde telefonbanken för att höra om man få nån lön imorgon. Visa sig att det va en bra slant mer än jag hade hoppats på. Så jag ha råd att köpa både bromsar och dämpare till bilen. Och ändå råd att åka på semester. YES!!! Blev så glad. E ju bra jag kan köpa båda delarna nu så ha man ett bekymmer mindre.


Ha varit på bolaget idag. Jag och mamma bestämde oss för att det kanske va bättre att ta det idag än imorgon för så lär det väl va apmye folk.


Imorgon drar jag och mamma till stan och shoppar. Jag ska i alla fall handla till Stig sen få man se om man hitta nått till sig själv. Vill ha en ny jacka men är så svårt att hitta en. Annars få jag se om jag finner en i Göteborg. Känns som lyckan e större att finna en där. Finns väl lite affärer att välja mellan. Ja! kom på man kanske hitta nått fint att på sig i helgen oxå man kan köpa. Ja man få se imorgon va det bli.


Bli en lugn kväll för jag är så himla trött. Skönt att inte ha en tid att passa imorgon så man kan vakna o inte känna nån stress imorgon.


Nä nu ska jag se på klassträffen på play och vila mig. Ta på krafterna att jobba o sen åka på bolaget. 


Avsluta med en riktigt fin och skön sång. Lite förförar sång enligt mig :)



Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards