sockerpullan

Alla inlägg under december 2011

Av sockerpullan - 31 december 2011 14:16

Då var det sista dagen på detta år. Tiden går fort. Speciellt när man ha roligt. Så vad ha hänt i mitt liv detta år? Ja jag flytta hem till Jämtland igen. Jobba lite extra på mitt gamla jobb tills jag i mars flytta till Storlien och jobba i backrestaurangen. Var där till början av maj. Sen kom jag tillbaka hem igen. Jobbade sommaren på mitt gamla jobb. Hitta tillbaka till dansen i somras och blev en hel del dansande. Började även en buggkurs. Skiiiiiiit kul. Sen i slutet av ocktober. Ja närmare bestämt den 24 så börja jag min kock utbildning. Något jag trivs med och jag tycker känns bra. Firade min 30 års dag i Göteborg. Jag och min kompis var och såg the big four. Riktigt mäktigt och roligt. Sen fick jag se mina älsklingar Scotts i Stockholm. Lycklig tjej.Avsluta året med ett glatt humör. Har varit ett bra år. Det ha gått bra för mig och fått träffa och lära känna nya människor och fått nya vänner. Jo ha ju flyttat oxå :) Ikke att förglömma. Nä men jag är nöjd med mitt år 2011. Och ska se till att 2012 bli lika bra om inte bättre :) Eftersom jag jobbar i helgen så bli det inge galajs för mig ikväll. Så här har jag idag baka en kladdkaka. Jag krossade pepparkakor och hade i smeten. Det blev riktigt gott. Testa :)Sen tog jag små tacos skal och gjorde 2 olika fyllningar. Ena med creme fraishe och cognacs korv. Den smaka så där. Sen den andra fyllningen gjorde jag med creme fraishe, rökt fläskfilé, ädelost och cayennepeppar. Den blev riktigt god. Så la jag parmensanost på toppen och gratinerade i ugnen. Nä ska inte sitta här och fördriva tiden. Köket kallar !!!Så GOTT NYTT ÅR!!

Av sockerpullan - 29 december 2011 16:32

Äntligen kväll. Vart full ös på jobbet idag.


Telefonen på jobbet ha ringt så det nästan ha rykt ur luren när man svara. Visa sig att igår kom ett besked att nån skidtävling som skulle vara i Härnösand hade flyttats till Åsarna. Så alla ville ha boende. Så chefen ha inte gjort annat än försökt fixa så mye bostäder han kunde för så många som möjligt.


Sen ha det sen lunchen börja varit full fart i restaurangen. Det var precis så vi hann med kassan, fylla på buffén och disken på 2 pers. Men e som rätt skönt när det rulla på för tiden gå fortare.


Sen fick jag en julklapp av jobbet. Ett present kort på 300kr. Det var oväntat och snällt av dom. För jag är inte anställd utan jobba ju bara extra. Få se vad man köper för det. Tränings kläder kanske :) Ja! det vill jag ha så passa ju bra.


Försöker leta skjuts hem från jobbet imorgon. Men hitta nån som e nykter en fredag kväll o sen strax innan nyår e som att leta efter en nål i en höstack. Lycka till Måna.!!! Bli nog till att gå hem. Ja det e väl bara mellan 3-5 mil. Fixa jag väl.............. Men löser sig sa han som sket i badet.


Nämen sätta sig och slappa en stund kanske innan maten....... Och sen efter maten med. För gissar man inte kommer orka med nå större utsvävningar mer idag.


Puss på er!

Av sockerpullan - 28 december 2011 18:04

Tror jag måste söka hjälp. Detta kan inte vara hälsosamt. Det finns inga mediciner mot detta beroende. Och det bli bara värre. Men samtidigt. Varför ska man bota något som gör så gott? Något man må så bra av.


Jag känner mig hel och ryser av lycka.


Jag är beroende av dansband!! Tro ni inte jag ha hitta en ny dansbands kanal app? JOOOO :) Mega lycklig tjej. Och man kunde bli medlem på sidan så få man önska sig låtar. Kanske rent av lär känna nån mer som är som jag :)


Inte dumt att ha två dansbands kanal appar på mobilen. Och en lång playlist med dansband på spotify. Så gå ingen nöd på mig direkt.


Lite ledsen det inte är nått På väg till Malung på tv ikväll ;( Hur ska jag nu klara kvällen?? Tur jag ha mina appar :)


Sen måste jag ta ledigt en helg då jag ska på dans. E ju underbara favoriter som spela. Gå inte att missa juh.


Nä! nu få ni inge mer ikväll. Puss på er!!

Av sockerpullan - 28 december 2011 11:06

då ha man bjudit upp skur moppen på en dans. Så nu är det rent och fint i lägenheten. Tog en bugg med disken med. Och packat har jag gjort så nu e man nästan redo att bege sig iväg.


Kommer inte hem till stan igen förrän nästa år. Gud! låter som det e jätte långt tills dess.


*chefen ringde igår så fick jobb på fredag 11-19. Sen messa en jobbar kompis och fråga om jag kunde ta hennes pass 7-14 imorgon. Och här tacka man ja till allt. Fast erbjuden 10-18 idag men var tvungen att fixa tvättstugan så fick hoppa över jobb idag.


Så fast klockan bara är tio över 11 så ha man hunnit med både tvättstugan, disken, och skurat. Bra jobbat. E så skönt att komma hem till ett rent hem.


Var på bio igår. såg Stig-helmer story.



Bjöd min kompis då jag hade två gratis biljetter. Hon blev så glad :) Tur man kan göra nån glad.

Man fick sig några skratt i filmen. Den gick att se. Den få väl en 3 av 5 i betyg.

Om inte annat så är det roligt och mysigt att gå på bio då man inte gå så ofta.


nä nu ska jag fixa det sista och bege mig till bussen.


Ha nu en underbar dag!


Av sockerpullan - 27 december 2011 14:50

Då ha man varit  på skolan idag. enda skoldagen denna vecka. Ja vi ha själv studier nästa vecka med så. Så kan vä lse detta som ett skollov kanske :)


Idag p åskolan har vi haft teori, Gästen i centrum. Vi fick i uppdrag att välja ut 4 affärer vi skulle gå och kolla servicen på. Hur vi blev bemötta och så.


Först gick vi på Parelle. Det var mitt val. Ja vi var uppdelade i olika grupper kanske jag ska berätta med. Ja! det är en affär som säljer smink och parfym. Lite finare affär. Men gud va dåligt samvete jag hade efter besöket. Vi fick otroligt bra service. Hela personal styrkan välkomna oss. Sen så fråga jag om råd för en parfym. Ville testa något nytt. Hon som hjälpte mig fråga vad för lukta jag gilla och vad jag använde. Jag fick lukta på säkert 10 om inte mer parfymer. Hon visa paket förpackningar dom hade på rea också. Men jag skulle ju inget ha. Så fick säga att jag skulle fundera. Så elak jag kände mig när hon va så snäll. Men ville inte säga det var ett skolarbete för att se hur bra service dom hade.

Dom fick en 5 av 5 möjliga poäng av oss.


Och så var vi på ost & vilt. När vi kom så ha kvinnan lite svagt hej och titta knappt på oss. Inte bra första intryck. Men så fort Anki börja prata med henne om att hon var intresserad av att veta mer om ost och korv så vart det annat på kvinnan i butiken. Vi fick provsmaka och hon var väldigt pratsam. Så betyget gick från en 3 till en 5.


Och så var vi på Törnes. Ha blivit fint där sen dom byggde om. Det är för er som inte vet ett café. Anki satte dom lite på prov. Hon ville ha en special macka. Och det fixa dom utan problem. Så även dom fick en 5. Sen var det flera som fråga om vi hade fått hjälp när vi stog och invänta mackan. Så en 5 i betyg för dom med :)


Och så var vi på Gabriel. En liten klädbutik som säljer massa jeans. Ha inget att klaga på där heller så även dom fick en 5.


Så med andra ord så blev vi bra bemött på alla ställen.


Ikväll ska jag ha dejt me min kompis. Vi ska se på bio. Vi tänkte se Stig-Helmer filmen. Ska bli kul. Inte gå man på bio allt för ofta.


Chefen ringde så blev jobb på fredag med. Fick veta att jobbet ha stängt på lördag så jag jobba på söndag. Haha jag trodde det var tvärtom så hade skrivit fel i min almenacka. Tur han ringde då :) Men bra med nån extra dag. Pengar går alltid åt. Ha vi själv studier så gör det ju inget om man ta på sig lite jobb.


Men fy vilket väder vi har idag. Ena stunden se det bra ut och i andra blåser det och snön yr så man se ut som en snö gubbe. Ingen mening och lägga allt för mye energi på nån snajsig frilla :)


Nä lite fika innan man ska iväg.


Kram på er!

Av sockerpullan - 25 december 2011 20:06

Sitter här o myser med Tussen med en kopp varm choklad och kollar på Glee. Ja! kan säga jag hade rätt så bra. Och är så mätt så jag tror jag spricker.


Det där med jul och allt jul mat och jul godis e inte bra för figuren. Tur då jag ska på gymmet och bli medlem i veckan som kommer. Ska bli så skönt och börja gymma igen. Ha bestämt mig för vilket gym det blir. Om jag ha råd? Få väl dra ner på kläd kontot för träna et SKA jag. Ha blivit så rund så man kan ju snart rulla till skolan. Ja nu är det inte bara för jag ska gå ner i vikt jag träna utan för det är så himla roligt också.


Ska även boka tid hos frissan. E totalt kaos och kris med mitt hår. E ju pinsamt och visa sig ute utan mössa. Då är det illa.


Hoppas ni haft en bra julafton med massa mys och god mat. Fick ni det ni önskade er? Jag behövde inga julklappar för jag ha redan fått det bästa. Mina föräldrar ha köpt delar till min bil. O det var inte billigt så det räcker och blir över för mig en lång tid framöver. För mig är mer glädje att få igång min bil än att få saker. Är så snällt dom betala saker till min bil.


Måste köpa en strömkabel till min dator då min ha sagt hejdå. ÅH! Precis vad jag hade lust att lägga pengarna på. Men men bara att gilla läget.


Önskar er en trevlig kväll och sov så gott när ni ska till och sova.

Av sockerpullan - 23 december 2011 18:47

Ja inte räckte det med att gå på stan och göra av med pengar. Nä!!! Nu ha jag bränt mer pengar. Blev frysen full med mat. Rätt skönt och veta man ha massa mat hemma.


Sen så var vi på Dollarstore. Blev gardinstång, nya gardiner, skurset, tvättmedel, mjukmedel, skurmedel, kryddor ja var säkert nå mer jag köpte. Så nu börja det eka tomt på kontot. Ja! lite pengar är det kvar i alla fall.


Men är som roligt och handla till sitt hem så :)


O ny packning och vattenpump ha jag till bilen. Så snart är Vera ute på vägen igen :)


Nä nu ska här jul pyntas.


Puss & Kram

Av sockerpullan - 23 december 2011 11:58

Helt underbart med en ledig dag. Inte sov jag ut för det. Men spela roll igentligen. Hade ju ingen tid att passa så kunde ligga och dra mig.


Betala räkningarna det första jag gjorde imorse. Skönt att ha det gjort. Så nu kan man bo kvar en månad till :) Plus att ingen fogde ringer på dörren för att kräva pengar för nån räkning jag inte betala. Här sätter man inte dom i jobb frivilligt :)


Blev en tur på stan. Så ha nu inhandla julklapp till pappa och mamma. Spela ingen roll hur lite pengar jag ha men jag handla julklappar ändå jag.


Blev även lite till mig själv.


Ett par vinter skor på rea. Kostade 199kr


 


Så nu slipper man springa runt i sneakers :)


Sen blev det nya örhängen.


 


39kr på Glitter.


 


39kr på Ur & Penn. Passa ju mig då jag säljer sexleksaker :)


Nu ska jag packa lite inför jul helgen.


Hoppas ni få en bra dag!


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards