sockerpullan

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Första dagen.

Av sockerpullan - 4 augusti 2012 08:42

Ja! inte hade man sovmorgon idag inte. Men inte klaga jag för det. E skönt ändå att kliva upp och inte behöva stressa över att man ha nån tid att passa. Bara ta det som det kommer.


Sitter här nyduschad med en kopp te och har nyhetsmorgon på i bakgrunden.


Igår gjorde man sista skoldagen på ett tag. Så nu är man ledig fram till lilltrollet föds. Skönt. Behöver vila upp mig och samla kraft.


Var även och handla det sista inför hennes ankomst. E ju en hel djungel bara i vad för blöjor man ska ha. O sen kolla upp alla produkter så hon inte få utslag av oljor och sånt. Men inte är det billigt med blöjor inte. Oj oj! Bli potträning på en gång ;) haha. E bara en madrass till hennes säng som saknas nu.


Ja! det är en värld detta med barn som man verkligen inte e van vid. Tänk att man skulle hamna i den. Trodde jag aldrig men så glad jag är för denna chans.


Ja! va ska hända för skoj idag då?

Jo! ska fixa med föräldraledigt. Om händerna gå till sig och sluta ömma och svälla ska jag måla naglarna. Annars vet jag inte alls vad jag ska göra. Tar dagen som den kommer.


Jo! fick samtal från FK igår. En riktigt trevlig dam må jag säga. Fick en del förklarat och  va tur hon ringde för annars hade jag varit utan pengar i 2 veckor. Så nu händer det grejjer.


Nä! kan inte sitta här och skriva hela dagen.Ska njuta av min första dag på ledigheten inför barnafödande :)


Ha nu en underbar dag alla :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockerpullan - 19 september 2012 12:17

Skriva av sig lite. Jag bli galen. Känns som jag inte ha mer än blodsband till mitt barn. Jag ha flytta för pappan inte vill. Pappan ska ha henne på dagis här medans jag vill kolla mig fram. Han ska ha sitt efternamn på barnet. Så hon s...

Av sockerpullan - 3 september 2012 12:41

Tänk va tiden går fort ändå. Ikväll bli lilla O en vecka gammal. Känns som hon kom igår och ändå som man haft henne huir länge som helst. O man trodde att kärleken till henne var oändlig men den växer ändå mer o mer för var dag som går.   Igår va...

Av sockerpullan - 1 september 2012 20:26

Hej! Nu va det länge sen sist. O gissa om det hänt saker. Måndagen den 27 augusti klockan 21,43 kom en ängel till världen. Min älskade dotter Olivia föddes. Tar allt från början: På förmiddagen den 27/8 hade vi tid på ultraljud för att ...

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:42


Sitter och frossa i mig korv me bröd. Haha matvraaaaaaak. Åt ju lunch för ett tag sen.   Bjuder på en 19 dagar kvar till beräknad barnafödsel bild :)       Vadå? Tjock? Jag? Näääe! tror jag inte ;)   Ja jag ha nog lite och göra som t...

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:12

Ni anar inte hur skönt det var att vakna idag. Ha haft en "bra" natt. Äntligen!! Efterlängtad. Så idag ha man mer energi och på bättre humör. Ha lekt frisör idag. Klippt luggen. Va så less den hängde över ögonen. Blev inte så dåligt. Va jag kan ?...

Ovido - Quiz & Flashcards