sockerpullan

Alla inlägg under januari 2012

Av sockerpullan - 30 januari 2012 13:47

Ledig idag. Såååå skönt. Efter denna helg på jobbet så behövdes det.


I lördags var det lugnt på jobbet ändå. Igår så var jag i köket. jobba 11-20.30 så blev några timmar. Sen satte jag rekord i att göra pizza. Jag fick baka ungefär 40 pizzor på ca 2 timmar. Sen var jag less på pizza. Men dra på trissor jag krascha inte en enda. Det e sant :) Jag är själv förvånad.


Fick för första gången på............. ja massor med veckor köra min bil. Den funka nu :) Glad tjej.


Fast jag o bilen ha varit osams idag. Den ha beslutsångest om den ska låsa el inte. Sen var det ju det där med larmet. Den vägra larma av. Ja bilen vägra låta mig kliva ur med för den låste in mig. Tror nått av låsen hade frusit.


Var hos frissan idag. Det var ett halleluja moment när hon tog första klippet på håret. Tror jag hörde en ängla kör sjunga :) Så nu se håret inte ut som en total katastrof längre. Sååååå skönt.


Efter jag blivit fin i håret så åkte jag till Ica maxi. Handla lite små grejjer till baket. Kom knappt hem med nån mat men flera hundra gick kalaset på. Jaja :)Köpte hårfärg bland annat.


Sen bar det av till Dollarstore. Spela ingen roll om man bara hade tänkt köpa en sak på den affären så kommer man hem med massor. Blev nytt dusch draperi. Var gudomligt skönt att få slänga det gamla. Sen nya gardiner till köket, en sop, handdukar, toa artiklar och städ grejjer, mjukmedel. En antenn kabel till tv. Så det kostade mig bara 10 kr att få igång min tv. Helt överkomligt pris :) Passa perfekt.

Ja så blev ju en massa hundra kronor på den affären med. Så man ha bränt närmare 2000kr idag före lunch. Bra gjort :)


Har tvätt stugan idag. Passar på när jag e ledig. Sen ha jag bakat choklad muffins och färgat håret. Köpte en mörk röd färg. Men med mitt svarta i så e nu mitt hår svart/lila/röd skiftande typ. Men slipper den förbannade utväxten så e nöjd.


Jo! ha varit så sugen på mylta och plättar. Så på maxi leta jag mitt en plättjärn. Men hitta inget. Lite sur gjorde jag ett nytt försök på dollar. Där fanns ett för 100kr. Ja var ju bara att lägga ner i korgen det o se glad ut. Så idag bli plättar och mylta. Köpte frysna hjortron (mylta) som jag ska koka själv och INTE sockra. Älskar när dom är sura.


Nä dags att gå ner till tvättstugan. O kolla så inte Vera stå och larma igen.


Puss på er!

Av sockerpullan - 27 januari 2012 13:23


Så här känner jag mig idag. Crazy och haaaaaapppyyyyyyy!!!

Av sockerpullan - 27 januari 2012 11:30

Ja jag känner mig otroligt lycklig o glad idag. Varför? Va då måste man ha en anledning för sånt? Nä! E som mye roligare att leva om man se positivt på livet. Det känns bara så bra. Ja! ska va att det känns inte så bra att gå klädlös ute just nu då det är kallt och blåsigt så ska vara det då haha.


Igår var man på prakiken igen. Var skönt att få komma ut och träffa folk. Va fick jag göra? Jo! en hel del. Halleluja jag fick göra älgfärsbiffar. Måste fan va proffs på det när praktiken är klar. Spyr snart om nån bara nämner älgfärsbiffar :) O så pannacotta fick jag göra. Hurra!! Något jag börja bli proffs på med. Så nu vet ni vem ni ska fråga om ni vill ha älgfärsbiffar och pannacotta.


Fick göra en del ceasar sallader, räk & salami/brie smörgåsar. Och så var det revyn så hade massa mat att lägga upp som vi alla hjälptes åt med. Va lite halv seg dag för tror grabbarna hade lite svårt ibland att sätta mig i jobb.


Ha jag berätta att jag ska få jobba som kock på söndag? Chefen ringde och ville ha mig i köket istället för i serveringen. KUL!! Ska få jobba med Åke. O han e bra så kommer bli toppen.


Nu sitter man och lyssna på dansbands musik och bli ännu gladare (om det nu går) och inväntar sista praktik dagen för denna vecka. Börjar klockan 15.


Var på affären imorse och inhandla lite frukost. Plus en liten vanilj munk. Gott :) När jag skulle gå så träffa jag på en gammal klasskompis från gymnasiet. Fan det var kul. Ett tag sen jag träffa han. Visa sig han med bodde här på Frozen island. Fast på andra änden. Han sa jag bodde på gräddhyllan, haha jaha se där ja. Ja man ha väl råd :P


Längtar till måndag. Då är det min alldeles egen "Rå om mig själv" dag. Frissan, shopping och dansa :) Vem påstår att måndagar inte är bra?! I just love them.


Kan ju inte sitta här och blogga bort hela dagen.


Ha nu en underbar dag. Puss mina änglar!

Av sockerpullan - 25 januari 2012 13:44
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av sockerpullan - 25 januari 2012 13:39

Finns inte så mye att berätta vad som hänt. Ha legat sjuk. Så ha som inte vart mer än att jag försökt sova och äta och kollat på film. Happy life!!! Men man är inte på topp jämt.


Ha ringt sjukhuset idag. Nu är det bara att invänta dom ringer tillbaka idag eller imorgon för att få svar på frågorna.


Tog en liten musik paus för att sätta mig upp o blogga. Risken e ju stor för liggsår annars. Och det är ju inte bra. :)


Va rädda om er! på återseende!

Av sockerpullan - 23 januari 2012 13:49

Att bege sig till praktiken.

 

Känner mig otroligt seg och hängig idag men kommer gå över bara man kommer in o få jobba lite o få fart på kroppen. Må ju tänka er att jag ha vart lat i 2 dagar så tar ett tag att få igång kroppen igen.

 

Det är nästan värre att jobba kvällarna för man är så seg. När man ha morgon så kliver man upp o beger sig iväg så hinner inte sega ner sig.

 

Nu är det bara en vecka kvar (skuttar av glädje) Ja tills man få klippa sig och buggkursen börja. O på onsdag är det lön. Jippie!!! O i helgen få jag äntligen återförensas med min sköna lady. Som jag saknat henne.

 

Sitter och lyssna på kärleks visor. Haha! ja e ju ganska mye kärlek i mitt liv just nu. Om ni bara visste. Fast jag är väl rätt glad i livet så bli kärleksfull av det. Jag gör ju något med mitt liv. Mer än man kan säga om många andra. O bättre bli det. Med en positiv inställning kommer man långt. Man ska ta vara på även dom små stunderna i livet. Och passa på att leva livet medans man ha chansen.

 

 

Önskar er alla en fin dag.

Av sockerpullan - 22 januari 2012 15:11

Då var täckena, kuddarna och  kockkläderna tvättade och klara. Sen ha jag tagit fram kotletter till middag. Bli hasselbackspotatis och rödvinssås till det.


Sitter och kollar in hårfärger på nätet. Ha hitta några jag fastna för. Vet bara inte vilken än jag ska välja. Haha kommer synas vilken jag än väljer. Haha normalt vad är det??   


Dessa ha jag att välja mellan. Vad tycker ni?


   Denna vore ju skit cool för man lär ju lysa upp lite. Så gå inte att missa mig :)



   Denna ha jag haft förr. Den är så himla jag så det skriker om det. Men passa det för en som är 30 år? O sen i den branschen som man är i? Restaurangbranschen. Men den  e snygg som fan o den syns oxå mye.


   Denna är ju ganska normal. Eller mest av dom jag lagt upp i alla fall. Den var som fin den med o ganska neutral så. Tror inte den sticker ut allt för mye.


Ja alla som känner mig är nog inte förvånad över mina färgval. Jag är ju inte som alla andra. Ja jag ska suga på den här karamellen så få vi se vad det bli.


Puss på er!

Av sockerpullan - 22 januari 2012 11:59


Så här känner jag mig idag. Vakna vid halv åtta men somna om o sov till halv tolv. Händer inte ofta i mitt liv jag sover så länge. Så gissar det var behövligt med denna lediga helg. Så kroppen fått sova ut. Men ok då. Jag skriver väl några rader :)


Ha vart ner till tvättstugan och satt igång 2 maskiner tvätt. Har sen bara en kvar. Nu kanske ni undra varför jag ha så mye tvätt när jag är ensam. Jo därför jag tvättar mina 2 kuddar och två täcken. Sen ska jag tvätta kockkläderna. Så därav så mye tvätt. Är så skönt när man tar och tvättar täcke och kudde några gånger per år.


Haha drömde nått konstigt inatt. Drömde polisen ringde mig och fråga om jag kunde hjälpa dom med ett brott. Det var en brottsling dom ville få tag i. Han hade väl tagit några till gisslan. Dom fråga om jag var data kunnig. Nä svara jag men ska försöka hjälpa er. Polisen hade jagat den misstänkte och helt plötsligt så var mannen bara borta. Min första tanke var att han hade fått sin bil att gå upp i rök på något konstigt sätt. Hur ska jag förklara mig? Att han gjort bilen osynlig men den fanns där. Men så kunde det inte vara för då skulle man ha känt bilen. Jaaaa!! Så klart så hade mannen en osynligt port i skogen. Där han parkerade bilen. Bara man kom genom porten så kunde man se bilen och allt såg ut som det skulle.

Då åkte polisen till platsen där mannen bara hade försvunnit mystiskt. O där hitta dom den osynliga porten och mannen. Jag löste fallet. Udda va?? Hahaha Undra just vad den drömmen betyder :)


Igår hade jag besök av min kompis. Satt och surra och drack te. Försökte få lite fin info av henne men det gick inte. Tyvärr så hade hon inget. Men det löser sig ändå. Gjorde det sist hihi!!


Nu ska jag ta och stoppa i mig lite frukost. Sen få man se vad man hittar på.

Ovido - Quiz & Flashcards