sockerpullan

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

I´m back!!!

Av sockerpullan - 2 augusti 2012 18:37

Det ha nu varit ett långt uppehåll från bloggandet. Ska se om jag nu ha tid att ta tag i det igen.


Vad ha hänt sen sist??


Ha flyttat från min lägenhet och bor nu tillsammans med pappan till barnet. Känns lite ovant men bara att göra det bästa för lillgumman.

Ha väl bott här nu i lite mer än en vecka.


Inväntar besked om min gamla lägenhet. Ha en månad kvar på den som jag betalat för. Men lägenheten står tom. Ville ha flytten klar då jag inte vill flytta mitt i barnafödandet.

Ha hittat en som var i akut behov av en lägenhet som vill ta över den nyss. Men ha inte fått besked än av hyresvärden om han få ta den. Fattar inte vad det sitter i. E som mina pengar som rullar för var dag som går. Roligare kan jag ha för pengarna än betala för en tom lägenhet jag inte använder. Så är lite sur.


Och imorgon gör man sin sista dag på skolan och praktiken. Efter många om och men ha jag nu bestämt mig för att göra ett avbrott i skolan. Det tar alldeles för mye på min kropp. Klara av halva dagarna på praktiken sen är fötter och bena så ömma att det är svårt att gå. Sen ha jag problem med svällda och ömma händer som blir obrukbara. Plus att sammandragningarna ha börjat smått.

Sen sover jag så dåligt så känner att jag behöver lugna ner mig o varva ner innan ängeln kommer så man ha lite enrgi och ork.

Så idag ha jag prata med lärare på skolan, mailat af.

Tror jag ansökt om föräldraledigt från den 15 aug. Tror ni jag fatta mye av hur man skulle göra? E bara att hoppas det inte blev nå strul. E som trög jag.


Trots att detta beslut om att göra ett brake på skolan känns som ett misslyckande att inte slutföra den så känns det bra. E som ett stressmoment som tyngt mina axlar lättat lite. E ju bara att göra det sista senare så :)


Ha varit väldigt mye känslor i farten på slutet. Ha varit total explotion. Men försöker se framåt och göra det bästa av allt. Hormonerna gör en ju känsligare oxå.


På tisdag är det dags för besök hos barnmorskan igen. Då ska vi gå igenom hur jag vill ha förlossningen. Innan det besöket ska vi åka och skriva på föräldraskapet för barnet. Är inte bara att skaffa barn :)


Nä kan inte komma på mer att skriva om idag.


Hoppas ni haft en bra dag. Kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockerpullan - 19 september 2012 12:17

Skriva av sig lite. Jag bli galen. Känns som jag inte ha mer än blodsband till mitt barn. Jag ha flytta för pappan inte vill. Pappan ska ha henne på dagis här medans jag vill kolla mig fram. Han ska ha sitt efternamn på barnet. Så hon s...

Av sockerpullan - 3 september 2012 12:41

Tänk va tiden går fort ändå. Ikväll bli lilla O en vecka gammal. Känns som hon kom igår och ändå som man haft henne huir länge som helst. O man trodde att kärleken till henne var oändlig men den växer ändå mer o mer för var dag som går.   Igår va...

Av sockerpullan - 1 september 2012 20:26

Hej! Nu va det länge sen sist. O gissa om det hänt saker. Måndagen den 27 augusti klockan 21,43 kom en ängel till världen. Min älskade dotter Olivia föddes. Tar allt från början: På förmiddagen den 27/8 hade vi tid på ultraljud för att ...

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:42


Sitter och frossa i mig korv me bröd. Haha matvraaaaaaak. Åt ju lunch för ett tag sen.   Bjuder på en 19 dagar kvar till beräknad barnafödsel bild :)       Vadå? Tjock? Jag? Näääe! tror jag inte ;)   Ja jag ha nog lite och göra som t...

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:12

Ni anar inte hur skönt det var att vakna idag. Ha haft en "bra" natt. Äntligen!! Efterlängtad. Så idag ha man mer energi och på bättre humör. Ha lekt frisör idag. Klippt luggen. Va så less den hängde över ögonen. Blev inte så dåligt. Va jag kan ?...

Ovido - Quiz & Flashcards