sockerpullan

Alla inlägg under augusti 2011

Av sockerpullan - 31 augusti 2011 21:29

Jahapp! Ha man gjort idag då?


Jobba mellan 1-14. Ha varit en lugn dag.


Det var inte det lättaste att få upp mig ur sängen idag. Gudars så trött man kan vara.

Fick byta bort mitt pass imorgon. Skulle ha jobbat 12-19 men kommer inte så långt för min bil ska återigen in på verkstaden. Hoppas på att få hem den igen imorgon. Måste kanske byta katalysator ifall dom inte hitta hålet. Är visst ett hål på den som gör att jag ha höga CO halter. Gör va ni vill bara jag få min älskling tillbaka. Kommer sakna han så.


Gud va mye jag kände att jag hade att skriva, NOT! Men ni vet i alla fall att jag lever då :)


Sitter och invänta ett sms. Få se om han blir klar ikväll så man få åka på kramkalas. Jag o mina pojkar :)


Min frisör hade en skit bra produkt som jag bara vill ha. Fundera på om jag ska unna mig den.


2 x OSiS Dust It NEW! Den kosta 189kr. Den passa mitt hår så jävla bra. Jag ha så tunt och lent hår. Med denna styling powder kan jag fluffa till håret och det se ändå naturligt ut. Ska fundera tills imorgon. Den är ju bara för underbar. Och var inte så dyrt ändå. En flaska kosta 99kr så det är ju billigare än mitt hår wax. Fast å andra sidan så räcker ju waxet mye längre. Men kosta och ligga på topp.


Nä nu ska jag se true talent på play. God natt alla!

Av sockerpullan - 30 augusti 2011 15:29

Åh! nu skiner min älskling. Ha tvättat bilen. Min älskade Stig. Klart han ska få bli ren och fin när jag ha fått varit iväg och blivit fin i håret.


Ha varit till frissan idag. Hade en tanke i huvudet på vad jag ville göra men när jag vakna imorse fick jag en ny idé. Och det var den idén som hamna på skallen. Här kommer en före bild.


  Blond och röd hårig.


Så här se jag ut nu.


 

Så det blonda blev klart. Det röda blev svart och rosa istället.

E ju en rosa färg så då må jag ju visa det :) Sen tycker jag det rosa gå så bra ilag med det svarta.


Ja annars ha jag inte gjort så mye mer.


Fick mail från arbetsförmedlingen. Han skulle höra av sig i slutet av veckan angående utbildningen. *Hoppas hoppas* jag få den.


Men på lägenhets sökande biten gå det trögt. Ha inte fått nått napp än. Inte ens jag få titta på nån. Om man bara kunde få veta vilken plats man ha i kön.


Ha i alla fall varit ute och gått idag. Det blev 3,86 km på tiden 35,04. Gick 9,06min/km. Så jag öka tempo för varje gång. Tycker Runkeeper appen e så gudomligt bra. För där märker man att man bli bättre och det taggar en att fortsätta.


Nä ska väl vara lat resten av dagen med. Ha det bäst!!



Av sockerpullan - 29 augusti 2011 15:36

Må säga jag varit riktigt effektiv idag. Starta dagen med att åka till svensta och handla. Det skulle inhadlas till bakning och middagen.


Väl hemma var det bara att börja med baklagningen. Men först uppdateringen till arbetsförmedlingen som ska göras varje månad för att inte gå miste om pengarna. Skrev då att jag ville gå en kock utbildning. Få se om han hör av sig något om det.


Sen var det att börja med bull degen.


Medans den gäste så gjorde jag den hemgjorda glassen. När jag inte fann några polkagrisar på ICA så blev det istället marianne. Så vispa till vaniljsmeten och krossade marianne godisar och hällde i och sedan i en form o ner i frysen. Bara provsmaket av smeten till glassen gav mig stå päls. Gudars va gott.


Sen var det att vispa vanilj kräm till bullarna. Så jag gjorde inget avancerat som jag hade tänkt utan blev hälften med mandel massa och hälften med vanilj kräm. Dock blev visst vanilj bullarna en aaaning stora så fick inte plats i bull papret när dom var klara. Men va gör väl det.


I väntan på att få börja med middagen så gjorde jag mig en liten film om djuren här hemma. Sen ha jag spelat in mig själv när jag sjunger på min Iphone så har den som sång till filmen. Den finns ute på youtube och på facebook. Men här få ni länken så kan ni lyssna och titta.


http://www.youtube.com/watch?v=Uel4SP0Skwk


Men nu ha jag skalat potatisen så den stå o kokar på spisen i väntan på att mosas sönder till potatis mos. Tänkte smaksätta den med västerbotten ost men blev så snål när jag såg hur dyr den var.


Och har förberett den gratinerade korven så den är bara att slängas in i ugnen sen.


Här kommer receptet på korven.


1 Falukorv

1 burk taco sås, valfri styrka

1 burk creme fraische, tex paprika/chili

1 gul lök

1 röd lök

2 msk vitlökssås (kan uteslutas)

1 msk dijon senap (kan uteslutas)

1 paket mozzarella


Skär korven i 1/2 cm tjocka skivor.

Hacka löken grovt.

Blanda taco sås, creme fraische, vitlökssås och dijon.

Smöra en ugnform.

Varva korv och lök.

Häll sedan över såsblandningen över korven och löken.


Gratinera i mitten av ugnen i 200 grader i 25 minuter.

Ta ut formen och skär mozzarellan i skivor och lägg över.

Gratinera i ugn ca 10 minuter eller tills osten ha smält.


Så nu kan ni göra detta hemma ni med.


Nä nu må jag gå o kolla till maten.


Hoppas ni haft en bra dag. Imorgon bli det frissan för mig. Äntligen :)

Av sockerpullan - 28 augusti 2011 10:14

Vakna till imorse. Tänkte: Åh gud va skönt. Är måndag och jag är ledig.

Tji fick jag när jag insåg det var söndag och jag jobba. Fast fick sovmorgon då jag inte börja förrän 14.30


Minns inte va jag skrev sist i bloggen. Så kanske berätta detta igen. Fick min bil i fredags. Gissa vem som va mega lycklig. Vilkne underbar känsla att inte va beroende aav andra längre.


Jag va skit trött på jobbet i fredags för hade bara sovit 2 timmar. Men gissa om det gick över när jag fick sätta mig bakom ratten i MIN bil. Så Stig gav min massor med energi och styrka.


  Så här glad blev jag. Kärleken mellan mig o min bil är oändlig o odödlig.


Åkte på Arvingarna i Sandviken i fredags. Men blev dåligt med dans. Va nästan bara äldre där så stog utanför och surra men lite dansfolk. Sedan åkte vi. Vi ville inte betala när det inte va nån i vår ålder. Sen fick jag rapport att inte min dans kille var där. Då var det ju ingen mening att gå in haha. Men fick ju ut och köra min bil så var riktigt nöjd ändå jag.


Igår var lugnt på jobbet. Jobbade som kock. Så blev 10,5 timme i köket. Trivs riktigt bra där.

En kompis kom in o skulle köpa pizza. Så jag gjorde den han ville ha. Sen fick jag ett mess där det stog. Fan!! du e ju kung på att göra pizza. Sen ringde han och sa att han visste inte eller trodde att jag va så bra på att göra pizza så han va nervös när han öppna pizza kartongen. Men både han och hans bror blev paff när dom såg vilken fin pizza det var. Och det var den godaste pizzan han hade ätit. Jaja! nu ska vi inte överdriva här. Va väl för han tyckte jag va så snygg som han sa så. haha. Säger vi. Sen skulle han prata me min chef och säga åt han att han va tvungen att anställa mig.

När man inte ha utbildning eller mer än 4 dagars erfarenhet av att stå i ett stor kök så är man ju skit glad när man få beröm så där.


Så imorgon bli det att kolla upp det där med kock utbildning. Bli även att boka en ny tid för bilen på verkstad. Han stå och tjuvlufta sig. Dom ha inte hitta hålet än. Så det är därför jag ha så höga CO halter.


Längta till tisdag. Då ska jag till frissan. Ha på ett humm hur jag vill göra. Kanske ha berättat hur jag vill ha det? Annars få ni bilder på tisdag. E lite orsäker på håtfärgerna än men tror jag ha bestämt mig ändå.


Ni bara måste se Hur många lingon finns det i världen. Vilken störtskön rulle. O sen vilken sångröst den ena ha. Satan, rös i hela kroppen. Missa den inte!!


Nä nu ska jag äta lite frukost. Vi hörs!

Av sockerpullan - 25 augusti 2011 22:17

Behöver bara skriva av mig lite.


Ha varit en dag full med känslor. Både positiva och negativa. Gått upp o ner.


Det ena vet ni ju redan. skrev jag om tidigare idag. Va ju inte direkt positivt.


Men för att lätta upp stämningen lite så ska jag berätta nått roligt.


Åkte till verkstaden runt 14 tiden för att höra om min bil. Han hade då än inte tittat på den. Det kändes inte bra. Kan lova humöret sjönk rätt rejält och det kändes som en riktig skit dag. Skulle ringa han vid 16 tiden så skulle jag få veta för då skulle han ha kollat på min bil.


Så sakta klockan gick innnan den väl blev 16. Ringde men inge svar. SUCK! Ringde igen efter en stund fick svar. Kände pulsen stiga. Han berätta han hittat orsaken till olje läckan. Det skulle ta 1 minut att fixa. WHAT???!!! Hörde jag rätt? Vänta lite, kan inte stämma. Men jo! Va ett skiiiit enkelt fel. Blev jag glad? OH JAAAAA! Sen fick jag veta att ena broms oket va åt helvete därav ingen handbroms på ena sidan. Ok! no problems. Sen va det ju det där med CO halten. Va nog katalysatorn som behövde bytas. Fanns piratkopior som kosta 800kr............. NÄ! Vänta....... 800kr???!!!!.............. Nä jag måste hört fel. Kosta ju 2500kr på min förra audi............ 800kr??!!! Men nu hänger jag inte med. Är det verkligen sant att min bil inte varit så trasig ändå? Så jag ha alltså inte kört hål i olje tråget o få bilen så billigt lagad??!! Kan nån nypa mig i armen. Så imorgon kan jag få min bil efter jobbet. Då har han fixa olje läckan o handbromsen. Sen ska jag lämna in den och få CO halten fixad nästa vecka. Tydligen finns det nån där uppe som måste gilla mig och tycka jag är förtjänt av detta. Blev så glad så jag blev tår ögd. Han fråga om jag godtog att han bytte katalysator. Ja! skiter i kostnaden bara jag få min bil sa jag. Tror fortfarande jag hörde fel. Kan inte va så billigt. Kanske ha råd att lösa ut bilen då :)


Så ska fira med att ta med Stig på dans imorgon. ARVINGARNA!!!!!


Känner mig lite nere ändå just nu trots positiva besked om bilen. Ha varit en konstig o annorlunda dag. Så mye känslor av alla dess slag. Känner mig så illa till mods och otrygg sen det som hände på affären. Ha fasen blivit rädd. Känns så obehagligt att bli påhoppad så där. Kände det när jag åkte o hämta pappa o mamma när dom sluta jobba att det kändes inge bra att åka tillbaka till svensta. Man är ju så liten och försvarslös. Vet ju inte vad den där människan kan ta sig till nästa gång. Är så himla less att bli indragen i saker jag inte ha nått med att göra. Det ha varit så lungt nu ett tag. Fast ingen ha gjort som kvinnan idag utan jag ha bara fått stå och försvara vad andra gör. O stå till svars för deras handlingar. Fast jag hela tiden förklara att jag skiter i vad andra gör. Det få dom ta med personen i fråga. Kan inte komma till mig som inte vet något. Ha andra satt sig i klistret få dom väl reda ut det själv.


Jag hoppas verkligen inte detta tynger ner mig nu när jag ha hittat glädjen igen och känner att allt börja gå bra och gå min väg. Andra ska inte få förstöra min lycka och mitt liv.


Ni kanske tycker jag är töntig som reagera så stort. Men jag är en känslig person. Och ha aldrig vart med om detta förr. Visst jag ha väl haft ovänner jag med som man inte tål. Men ha aldrig vart så man ha blivit hotad eller nån som fått en känna sig otrygg. Ha ju bara varit skit snack bakom ryggen på varann.


Det enda jag ber om: Snälla lämna mig ifred och låt mig få leva mitt liv. Blanda inte in mig i saker jag inte vet något om. Jag lämna ju er ifred så varför ge sig på mig? Va få man ut av det? Fast jag vet ju att det är jag som går och lägger mig med gott samvete. Den kvinnan kan inte ha ett lyckligt liv. Tragisk människa. Är faktiskt så jag tycker lite synd om henne. Hon kan inte ha det lätt. Nä! tur en annan gör något av sitt liv i alla fall.

 

Ska försöka sova och ska glömma den här händelsen och vara glad att jag är den jag är och allt roligt jag har framför mig.


Sov gott alla där ute

Av sockerpullan - 25 augusti 2011 13:39

Vakna med världens tränings värk idag. Det tog visst bra på låren mina promenader igår. Men ska svida lite. Så man få bevis på man ha gjort nått :)


Ha varit och tagit kort till körkortet idag. Kosta 200kr att ta kort. WOW!! ja ja men räcker ju i 10 år.


Ha betalat räkningarna. Så ha ett bekymmer mindre och sen slipper jag ju fundera över vad jag skulle ha lagt dom pengarna på haha.


Sen ska ni få höra. Man ska fan inte bli brydd. Åkte på Dollarstore innan jag skulle fota. Lägger schampoo och balsam i kund vagnen. Sen tandkräm. Gå bort till hattarna och lägger ner en rosa hatt med nitar på. När jag stå o kolla på en ny sjal så rulla det fram en kvinna till mig. Hämnden  e ljuv säger hon o knuffa till min kundvagn. Jaha! det var det ända jag fick fram. Vem fan va det där??!!! Börja skaka och känner ett obehag i kroppen. Ringer till mamma och berätta va som hänt. Hur kan en vilt främmande människa bara gå fram til len så där och säga en sån sak?? Börja fan grina på väg till fotografen. Fick senare redan på vem det var. Då är det den människan som ringt och hotat mig i telefon att hon ska polis anmäla mig och grejjer. Ha fatta det som att det gäller nån bilaffär. Ha ALDRIG köpt en bil av henne. Aldrig träffa henne förr. Men hennes gubbe o pappa ha gjort nån bil affär. Tydligen ha hon gått på droger och är alkolist.


Blev så jla förbannad att man inte ens kan gå på affären utan att bli påhoppad och anklagad för saker man inte ens ha nån aning om vad det är. Sen ha jag väl inte koll på min familjs affärer heller. Få dom sköta själva.


så när jag kom hem ringde jag polisen. Fick prata med en snäll polis kvinna. Hon tyckte inte man skulle behöva stå ut med sånt där och gjorde en anmälan. Tyvärr vet jag inte vad kvinnan heter så fick ge singnalament och så. Sen hade jag fått reda på vem hon e ilag med så uppgav hans namn så kanske det skulle hjälpa lite att få reda på vem det var. Sa till polisen att jag vill inte att jag skulle behöva ringa till dom men när man inte ens kan gå och handla har det gått för långt. För ha aldrig brytt mig när hon ringt för ha bara tänkt att detta måste vara en trgisk människa så ha inte brytt mig. Men när det gå så här långt finns det en gräns. Man ska kunna gå tryggt på affären. En annan e ju liten och försvarslös. Och ensam var jag ju på affären med så ingen som kunde stötta mig.  Polisen undra om jag ville, ja va fan sa hon nu då? Bli åtal. Nja sa jag. Det enda jag vill är att hon förstå jag ha anmält henne och att hon ska sluta hota och trakckassera mig för nått jag inte vet vad det gäller. Få hon väl ta med den person det gäller. Kan inte anklaga mig för saker bara så där. Så polisen sa att hon skulle göra en anmälan så fick jag fundera på saken när dom gått igenom anmälan hur jag ville göra. Och om hon hörde av sig el gjorde nått mer skulle jag ringa.


Ni ana inte hur obehagligt det här känns. Känner mig så otrygg. Ha aldrig vart med om nått sånt här förr. Hade väl aldrig trott att jag skulle polisanmäla en person. Men tycker att det börja eller gått för långt. Vill bara hon ska få sig en varning och börja tänka efter vad hon håller på med. Visst borde väl bara låssas som det regna och inte bry mig. Varför igentligen lägga eneri på en sån sak. Men blev så illa berörd och obehaget som kom. skaka i hela kroppen men börja släppa nu. Men efter att ha prata me polisen så gjorde jag nog rätt för hon tyckte inte man skulle acceptera det eller att man inte ska få gå ut utan att det kommer sånna påhopp.


Fy vilken dag. Ska snart åka och kolla hur det gå med min bil. Om en e klar. Sen hämta pappa och mamma på jobbet.


Ha en bra dag alla.

Av sockerpullan - 24 augusti 2011 18:05

Först vill jag bara meddela att jag nu ha blivit en buzzador. Det ni :)


Ha varit riktigt duktig idag. Starta dagen med en promenad.


1 promenaden:


3,96km Tid: 36,56 9,19min/km 189 kalorier.


2 promenaden:


14,13km Tid: 2tim 5 min 08,51 min/km 717kalorier.


Inte illa va? Det är visst krut o massa jävlar anamma i mig tydligen. Men efter en mil så börja tröttheten komma men lyckades ändå hålla tempo hela vägen. Det gick snabbare att gå den långa sträckan än jag gå den korta. Sen är jag rätt förvånad över att jag lyckades hela den långa sträckan att hålla samma snabba tempo. Så är rätt stolt över mih själv. Det var faktiskt skönt ändå att röra på sig. Fast folk tappa hakan när dom få veta hur långt jag gått. Tror dom tänkte så här: Hur orka hon ens röra på sig?? Latare få man ju leta efter. Fast med den vikten är det på tiden innan det bär iväg alldeles för mye. Haha nä så tänkte dom nog inte. Va nog mer att jag e galen.


Sitter och lura på om man skulle ha beställt sig nå bugg skor.

Fick ju tips om en sida tack vare tidningen Får jag lov som jag premunera på.


Dessa är jag sugen på:


IWA Buggskor



Produktinformation


Nätt ofodrad buggsko, finns i vitt eller svart läder.


Smal-normal passform






Pris: 440.00


Det var som ett bra pris på dessa.



B-9966 Allround


Produktinformation

Bleyer allroundmodell,sula med mycket fäste,EVA för bra stötuppdagning.

Herr/dam modell i Svart eller vitt läder.


Pris: 550.00


Fast dessa var inte heller så dyra och var som min stil.


Ja jag få fundera på det där. Men sen är det ju svårt att beställa skor. Jag vill ju kunna pröva dom o känna hur dom känns och sen det där med storleken.


Blir en lugn kväll. Tycker jag ha gjort mig förtjänt av och kan ha gott samvete.


Chefen ringde mig idag. Han undra om jag ville byta pass på lördag. Ja varför inte så tacka ja till det. Skulle ha jobbat 7- 14.30 men istället ska jag vara kock och jobba 11 till stängning. Ja dom dimper in kock passen :)


Nä nu ska jag ............ ja nått ska jag väl komma på att göra.


Ha en trevlig kväll





Av sockerpullan - 23 augusti 2011 22:57

Då ha man varit på kräft kalas idag. Var ett glatt gäng på 6 tjejer.


Men innan man hamna där så ha man jobbat. Varit en lugn dag. Fick en buss på 50 personer sista timmen. Men det klara vi galant o när kvällspersonalen kom och avlöste en syntes inte ett spår av att vi hade haft en buss. Vi fixa disk o allt galant. Annars ha väl inte hänt så mye mer.

Jo! en viss Han kom in på jobbet. Kanske jag e lite smått smyg kär ändå. Fast jag vill inte ha han.


Efter jobbet så tog man sig en promenad. Blev 3,9km. Kändes så grymt skönt. Sen var det att knalla in i duschen och snygga till sig inför kvällen.


Ja det var en trevlig kväll med mye skratt. Jag var inte den enda som var nykter. Va en tjej till. Fast dom andra som drack var rätt sliriga så kan väl säga dom drack för oss två. Fick till o med erbjudande att min kompis skulle betala någon som körde mig så jag kunde festa men nappa inte på det.


Jag kände ikväll att jag ha valt rätt att avstå alkohol i stora mängder. Ser inte samma nöje i det längre som man gjorde förr. Det ger mig inget.

Vet väl inte vad som hänt med mig. Jag som varit en sån party prinsessa. Men är nu helt omvänd. Bara från en dag till en annan så ha man sluta festa och supa och börja gå på dans och hålla sig nykter. Men jag kan stolt säga att jag är så nöjd med mitt liv och skäms inte över att ha blivit sån. Så länge jag må bra och är glad så spela det väl ingen roll om jag dricker eller ej. Är som jag ha vuxit ifrån det där med att supa sig så full o inte ha kontroll över hela situationen. Sen få folk tycka man e gammal och grå. Är bara like it or leave it. Tänker inte ändra på mig för nån annans skull. Nä! Ska man inte göra. Va stolta för den ni är och vad ni gillar.


Är ledig imorgon. Guuuuuuuud så skönt det ska bli.


Jo! Ha haft så svårt att sova på nätterna nu. Bli 2-3 timmars sömn bara. Tror det är stressen över om jag få min bil på torsdag som gör det.

I alla fall. Kunde ju då inte somna igår. Kolla på film efter film. Sen vid 22 tiden dimper ett mail in. Det är från Östersunds rock and roll och bugg klubb. Våga knappt öppna mailet. Men vet ni vad det stog? Nä men snart vet ni för ska berätta det nu. JAG KOM MED!! fICK EN PLATS PÅ BUGGKURSEN :) :)   

Gissa vem som en mega lycklig då :) så den 12 september ska man iväg på första kurs kvällen. En riktigt gammal önskan som gått i uppfyllelse. Kunde veckan börja bättre? :) Bara hoppas det fortsätter så nu. Vill ju ha min bil så jag kan åka på Arvingarna på fredag.


Nä nu gäspar jag så bli sova här.


sov gott alla underbara.

Ovido - Quiz & Flashcards