sockerpullan

Alla inlägg under november 2011

Av sockerpullan - 30 november 2011 17:25

Det var den här dagen det. Fy va jag inte må bra. Kände sista timmen på skolan att nu är det inte bra me mig. Ha ont i hela kroppen, ont i nacken, huvevärk, fryser trots feber. Bli bädda ner sig för mig.


Gick som det gick på provet idag. Sen var det mat lagning me Niklaz. Vi gjorde nån kött gryta. Sen var vi i portioneringen. Jag ha skratta så mye så ha tränings värk i magen. Då ha man skratta för det är inget som hänt mig ofta.


Idag hade jag tur på skolan. Det kom riktigt hotta killar men MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAASSA muskler. Snacka om att det pirra till i trosorna. Ena killen sa till mig: Det var kallt här. Varav jag svara med ett stort leende: Men det e varmt på den här sidan. Han log. Men han va ring märkt. Ja! jag kunde ju ändå inte göra nått. E redan lycklig. Men han va inge snygg den där killen. Va bara musklerna jag ville se på.Sen må man ju få ha lite roligt på skolan.


Skit vilken väder det var sista biten till skolan imorse. Såg ju inget. Det kom en rejäl skur med snö blandat regn så torkarna på bilen gick på högvarv. Sen var det bara en isbana när jag skulle hem. Ja    jag körde sakta som jag lovade. :)


Snart är det fredag. Då ni. Då bli det kram kalas igen :) som jag längta och va jag behöver det just nu.


Ha papper arbete kom jag på. Åh va jobbigt det blev. Nya regler på jobbet. Prata me chefen idag. Så bäst man fixa det då.


Fick höra idag att nu är det olagligt med stalking. Man kan anmäla sånt. ÅHÅ :) Bli galen på att att det finns sånna. Är man inte diskret så märker man det snabbt. få mer o mer bevis på att jag ha lyckats få en. Även fast jag inte ha tex gett ut min blogg adress mer än till mina vänner så lik förbaskat så ha man kommit åt min blogg. Men jag ha bestämt mig för att inte låsa några inlägg. Denna blogg ha jag för mina vänner för dom vill veta vad jag ha för mig. När man bo flera mil från varann och inte prata med varann så ofta så är det perfekt för dom att kunna hänga med i mitt liv ändå. E tack vare mina vänner jag fortsätter blogga. Sen ha jag vart dålig på att uppdatera om min sjukdom så andra i samma sits kan kunna få veta hur jag lever me den. O alla recept jag lovat att lägga ut så andra mat älskare kan få nya tips. Kommer bli en polis anmälan om inte detta sluta. För jag må ju få leva ett normalt liv utan att behöva va rädd.


Så nu tänker jag inte anpassa mig efter någon. Denna blogg handla ju om mig o mitt liv. Läser man så få man ju skylla sig själv om man inte gilla det som skrivs. Ingen som är tvingad att läsa. Lovar vill ni inte läsa så behöver ni inte. Kommer inte bli sur.


Nä detta gå inte. Jobba lite sen kolla på värsta pojkväns akademin på play.


Puss på er!


Avslutar bloggen med att tillägna denna till bästaste :)


 



Av sockerpullan - 29 november 2011 20:24

Då var det klart. Fy fasen vilken pärs det var. Detta trodde jag aldrig om mig själv. Jag ha gjort något jag inte gjort förr. Något jag heller aldrig trodde jag skulle klara av.


Ha vissa saker som är heliga för mig. Men ibland få man offra sig.


Ha fått tillsägelse från lärarna. Fick panik och blev skräck slagen när jag fick det sagt till mig.


Jag ha nu klippt av alla mina långa naglar!!!! Så gud nåde den som säger att jag inte satsar på kock utbildningen. Nu ha jag verkligen gått "all in" . Så mye mer än så här kan jag inte offra.


Gud va löjligt tänker ni säkert. Ja! jag e en fjolla! Men mitt hår och mina "fd" långa naglar ha varit heligt för mig.


Men fatta inte hur man kan ha korta naglar som tjej. För det första. Fy fan va fult det är. Ja på mig asså. Sen kan man ju inte ens klia sig. Med naglar river det ju gott.


Borde få MVG i offra sig för skolan :)


Av sockerpullan - 29 november 2011 18:29

Vilken grymt underhållande dag på skolan. Man ha ju helt klart galna klass kamrater. skrattat så mycket så jag haft ont i kinderna.


Idag var jag i köket och portioneringen. Jag fick laga den vegetariska rätten falafel. Tyvärr blev det inte så bra som jag ville eller hade hoppats på. Men jag sålde några i alla fall. Hoppas do mvar nöjda men maten.


Mina klassisar ha skrattat åt mig för så fort man sagt något ha dom relaterat till att jag menat nå snusk. Lyckades ju säga till läraren: Den e för mjuk. Jag få inte upp den. Då menade jag att det var bläcket med mat jag inte fick upp från vattenbadet. Men läraren fick ju skratta lite plus min klasskamrat.


Jag och Nicke ha stått o skratta typ hela dan. Han och jag som hade portioneringen. Vi ha samma dåliga och sjuka humor. Jag skratta så tårarna nästan spruta och jag fick kramp i kinderna. Gå ju inte o jobba ilag me han. Bara massa tokerier. Få se hur det går imorgon då han och jag står där igen.


Ena läraren kom fram idag och såg full i fan ut. O så säger han att jag hört jag hade eget företag. Va nervös jag blev. O han vägra säga vad för företag jag hade o vem som sagt det. Men till sist kom jag på vad han mena. Va en jobbar kompis som berättat att jag sålde sexleksaker. Och vem som berättat det. Haha fin bild man gav där.


Nu sitter man och äter lite. Ska plugga inför näringslära provet imorgon när jag ätit klart. Tror inte jag kommer fixa det men jag gör så gott jag kan. Fast o andra sidan ha jag sagt inför varje prov jag inte kommer klara det men lyckades få MVG sist. Trots jag fuskat med pluggandet inför det. Men så funka det nog inte varje gång. Måste bli bättre på att plugga inför prov.


Blev bjuden på middag igår. Pasta med köttfärsås. Gottans kan jag lova. Så bortskämd man är.


Nä detta gå inte. Trevlig kväll alla.

Av sockerpullan - 27 november 2011 22:26

Idag ha man jobbat. Ha varit på den andra sidan. Ja jag ha jobbat som kock. Ha gått bra. Var själv som kock en timme. Det gick bra. Var lite nervös men tog det lugnt så fixade allt.


gjorde en smörgås tårta som var beställd.


Ja finns inte så mycket att rapportera från jobbet. Det flöt på bra och det blev en tidig kväll.


Ha duschat, ätit och packat efter jobbet. Så nu sitter jag här och njuter av musik. Ska snart gå och lägga mig så jag orka upp imorgon. Bästa underbara måndag igen. Det är skola, bugg kurs med mera.


kollade på Så mycket bättre igår. Det var min ungdoms idol E-type som fick sina låtar tolkade. Var rätt fundersam om dom skulle klara av att göra något bra av hans låtar. Jo då! Lalehs version var gudomligt bra. Hon sjöng Here I go again. Ha ni inte hört den så lyssna. Här kommer en länk till låten:


http://www.youtube.com/watch?v=yug2_IGRqM8


Trodde inte hon skulle göra en sån bra version av den låten. Sen var Tomas Ledins version också riktigt bra. Det var dom som var mest otippad som lyckades bäst. Mickael W kunde oxå göra en bra vesrion. Jag kan bara inte sluta lyssna på Laleh när hon sjunger E-types låt.


Nä nu må jag gå och lägga mig så jag e pigg imorgon.


Sov gott alla

Av sockerpullan - 26 november 2011 18:06

Var ute me min kompis igår. Vi hade en trevlig kväll. Måste göras om.


kom hem runt 2 inatt. Då var det bara att slänga sig i sängen. Larmet var ställt på halv 6 imorse.


Det var en trött tjej som körde hem inatt. Var svårt att hålla ögonen öppna men jag tog mig hem helskinnad. Och trot eller ej men jag körde lugnt. Hade ju lovat jag skulle det.


Det var inte lätt att stiga upp imorse. Nedrans så trött jag var. Och humöret var väl inte på topp.


Frukosten var lugn. Hade en gäst. WOOOOOW!! Så hann göra mye. Men när lunchen kom så hände lite mer. Kom 2 bussar. Ena var en pizza buss och den andra var en a la carte buss. Sen blev det kortslutning i halva restaurangen. Mindre kul. Så efter många om och med så fick vi till nån lösning så vi kunde bjuda på varm mat och varmt kaffe. Så var lite smått kaos där ett tag men det gick bra.


Längtade efter sängen hela arbetspasset. Gissa vem som var den lyckligaste människan på jorden när man fick komma hem och krypa ner under täcket? Jo JAG :) Det var himmelsk. Var så jag hörde ängla kören när jag kröp ner.


Ha nyss tryckt i mig varma mackor. Blev en jul must till det. Gott! Så nu är magen nöjs ett tag. Det var ett himla liv på den ett tag. Så var ju bara att lyda och muta den så den blev tyst.


Det är tur man ha något som kan ge en energi. Fick en dos imorse på jobbet så jag klarade av att hålla ut hela arbetspasset.


Från och med nu ska jag ändra på en del saker. Nu är jag så himla less och förbannad så jag kokar! Nu är det andra bullar som gäller. Den som ger sig in i leken få leken tåla. Nu ha man skitit i det blå skåpet. I say no more. Kommer märkas.


Nä nu ska jag mysa med en av mina älsklingar. Puss på er. Och Stooooooor puss till mina nära och kära. All my love to you.

Av sockerpullan - 25 november 2011 19:43

Fredag kväll. Jippie! helg!!! El om det var så mye och jubla för vet jag inte. Jobbar hela helgen som vanligt.


Men ikväll är det inget jobb. Ikväll ska jag unna mig en roligt kväll. Ska ha kvalitéts tid me min vän och ha skoj. Tycker jag är värd det. Jag bara pluggar och jobbar. Sen måste jag ju fira mitt mvg jag fick på provet.


Så här sitter jag nu och invänta klockan. Ha duschat, klätt mig, sminkat och fixat håret så jag är redo :) Är taggad till tusen. E så jag ha bubbel i magen för jag är så glad jag ska iväg. Fast en är saknad men kommer ändå ha skit kul. Länge sen jag umgicks med vännen min. Så hon är glad jag äntligen har tid för henne.


Har gått bra på skolan idag. ha bakat scones och diskat idag.


Försökte få tag i hälsocentralen för min provtagning men utan resultat. Gissa om jag är stressad. Ha som inte så många dagar på mig. Fel och svara el ringa upp !!! få kämpa på måndag igen.


Fasen mitt bankomat kort vill inte funka. Tur jag hade med bror på affären idag. Var han som fick betala mina varor och ta ut pengar åt mig. Måste på banken och fixa ett nytt kort. Pinsamt! när man är på affären och kortet inte funka. Folk kanske tror man e pank.


Jag vill passa på att önska er alla en riktigt trevlig fredag kväll innan jag logga ut.


Puss på er!!

Av sockerpullan - 24 november 2011 17:44

God kväll!!!

 

Ännu en dag på skolan ha gått till ändo. Som jag trivs. Det är så himla roligt.


började dagen med att vara i bageriet. Fick baka frallor til len beställning och sedan limpor.

Innan frukost satte jag och Nicke på en pepparkaks deg.


Efter frukost fick jag kassa tjänst. Hon som skulle ha kassan var sjuk. Så var lite förberedelser och så.


I väntan på att vi skulle servera lunchen och jag skulle stå i kassan hjälpte jag Nicke att göra peppar kakor. Jag gjorde så fina hjärtan.


Det gick bra i kassan. Ha ju vana sen innan.


Sen var det plocka undan och räkna kassan när lunchen var klar. Sen hjälpte jag till i disken.


som jag ha skratta idag. Ett gott skratt förlänger livet. så kommer leva länge efter denna dag.

Vi ha en kyl som heter tvåan. Som jag skratta när Nicke sa att vi skulle ta pepparkaksdegen i tvåan. Ja jag ha dålig och snuskig humor ibland.

Sen när jag hjälpte dom i disken så skulle jag fixa ett stopp i ena slasken. Då säger jag: Jag få inte upp den. Gissa om det roa. Tänkte mig inte för men jag hade ju redan satt ribban för dagens humor.


Ha fått order från lärarna. Måste klippa naglarna. Så idag ha Tomas jaga mig med en sax. Sen fick han se mig tungpiercing och kom och jaga mig med en tång. Så jag må väl säga farväl till mina kära naglar. Ska se om jag palla klippa dom i helgen. Kommer bli jobbigt för jag älska mina långa naglar. Kommer grina men få stå ut i 40 veckor.


Ha fått papper från sjukhuset. Dags för den årliga kollen av sjukdommen. Inte alls orolig. Ha inte haft några skov. Men känns skönt och ha kollerna ändå. Måste komma ihåg och ringa och boka tid för proverna imorgon. Måste ta dom i början av nästa vecka annars hinner jag inte få till dom tills sjukhuset ringer.


Bli en lugn kväll. Känns som jag är värd det.


Ni ana inte hur lycklig jag är just nu. Vindarna har vänt. Det går som jag vill.


Puss på er!

Av sockerpullan - 24 november 2011 17:44

God kväll!!!

 

Ännu en dag på skolan ha gått till ändo. Som jag trivs. Det är så himla roligt.


började dagen med att vara i bageriet. Fick baka frallor til len beställning och sedan limpor.

Innan frukost satte jag och Nicke på en pepparkaks deg.


Efter frukost fick jag kassa tjänst. Hon som skulle ha kassan var sjuk. Så var lite förberedelser och så.


I väntan på att vi skulle servera lunchen och jag skulle stå i kassan hjälpte jag Nicke att göra peppar kakor. Jag gjorde så fina hjärtan.


Det gick bra i kassan. Ha ju vana sen innan.


Sen var det plocka undan och räkna kassan när lunchen var klar. Sen hjälpte jag till i disken.


som jag ha skratta idag. Ett gott skratt förlänger livet. så kommer leva länge efter denna dag.

Vi ha en kyl som heter tvåan. Som jag skratta när Nicke sa att vi skulle ta pepparkaksdegen i tvåan. Ja jag ha dålig och snuskig humor ibland.

Sen när jag hjälpte dom i disken så skulle jag fixa ett stopp i ena slasken. Då säger jag: Jag få inte upp den. Gissa om det roa. Tänkte mig inte för men jag hade ju redan satt ribban för dagens humor.


Ha fått order från lärarna. Måste klippa naglarna. Så idag ha Tomas jaga mig med en sax. Sen fick han se mig tungpiercing och kom och jaga mig med en tång. Så jag må väl säga farväl till mina kära naglar. Ska se om jag palla klippa dom i helgen. Kommer bli jobbigt för jag älska mina långa naglar. Kommer grina men få stå ut i 40 veckor.


Ha fått papper från sjukhuset. Dags för den årliga kollen av sjukdommen. Inte alls orolig. Ha inte haft några skov. Men känns skönt och ha kollerna ändå. Måste komma ihåg och ringa och boka tid för proverna imorgon. Måste ta dom i början av nästa vecka annars hinner jag inte få till dom tills sjukhuset ringer.


Bli en lugn kväll. Känns som jag är värd det.


Ni ana inte hur lycklig jag är just nu. Vindarna har vänt. Det går som jag vill.


Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards