sockerpullan

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Personalavslutningsfest.

Av sockerpullan - 4 maj 2011 15:25

Då gjorde man avslutningen på Storlien igår.


Åkte hemifrån vid 9 tiden. Stanna till på OK i Järpen för en korv. Väl inköpt så bar det av mot Storlien.. Men börja fundera på om jag hade kört fel. Kände inte alls igen mig. Men tänkte det se säkert ut så här efter vägen när det inte är snö.  Passera skylten Fäviken 6 km. Hmm. Hur ha jag missat den alla gånger jag kört här?? 2 mil senare ringer jag pappa. Han skratta o berätta jag kört fel. Då klickar det att jag svängde ju upp till macken då ska jag ju givetvis ta o svänga ner vid macken för att ta mig dit jag ska. STOLPSKOTT!! Var bara att vända det.


Vid halv 12 var jag framme. Satt och surra med Issa tills alla kommit och vi skulle bege oss iväg.


 

Vi börja med en cider el öl på lastkajen på jobbet innan taxin kom o hämta oss.


 


Vi blev avstälppta i Norge där vi för fots skulle bege oss till slutmålet.


 



Efter halva vägen blev det skumpa paus. Helt i min smak. Vi nöjt av det soliga väder vi hade turen att få.


 


Sedan fortsatte färden. Vi kom fram ett ett mysigt ställe där vi skulle ha aktiviteter och bada och äta. Vi delade upp oss i yvå lag, Sverige mot Norge. När allt var klart så blev det oavgjort.


 

första grenen var kasta feesbee. Sen skulle vi gå på skidor. Hela laget stog på skidorna o så skulle man ta sig från start till mål. E dålig på att beskriva men ni kanske fatta va jag mena.

Sen skulle vi kasta nån sån där gotlänsk grej mot en kobbe.


 

Sen skulle vi klura ut en gåta. Man skulle flytta två pinnar så det blev 4 lika stora rutor. Tog ett tag innan något lag lyckades klura ut den.


 


Sista tävlingen var att spika i en spik.


 

Konstigt nog var jag rätt bra på det. Missa bara spiken en gång. E nog för man e norrläning haha.


Sedan gick vi tillbaka o njöt av utsikten och ett hett bad i badtunnan.


 

 

Efter en tags badande nalkades det mat. Bjöds på äkta norsk mat. Römme gröt o annat plock. Minns att jag inte alls gillade den gröten när jag bodde i Norge men den var riktigt god denna gång. Va mysigt när vi alla satt runt brasan o åt.


 


När vi ätit oss mätta var vi alla rätt slut. Så runt 23 tiden åkte vi hem igen. Det var en lyckad och rolig dag/kväll. Ett plus till chefen som ordnade allt. O inte blev den så blöt som man trodde heller. Fast är skönt idag att man tog det lugnt med alkoholen.


Lyckades ändå att maila han och skriva han va så söt sist jag såg han. Haha! Så typiskt mig. Men är bara ärlig vad jag tycker.


Vid 12 tiden idag begav jag mig hemmåt. Stanna och tanka i Åre och handla lite färdkost på ica i Åre. Blev en cola och räkmacka. Ha nog aldrig ätit upp en macka så fort nångång. Den satt där den skulle. Resan hem gick bra. Inga fel körningar haha.


Ha fått min ena tradera vinst i lådan. Så nu ha man 10 st nya tungpiercingar. Så ha nu bytt så har i en svart o vit randig. Kul att kunna variera sig lite.


Nu ska jag försöka skaffa twitter. ska väl börja med det jag oxå efter önskemål. Få se om jag få till nått så oteknisk som jag är.


Hade gott!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sockerpullan - 19 september 2012 12:17

Skriva av sig lite. Jag bli galen. Känns som jag inte ha mer än blodsband till mitt barn. Jag ha flytta för pappan inte vill. Pappan ska ha henne på dagis här medans jag vill kolla mig fram. Han ska ha sitt efternamn på barnet. Så hon s...

Av sockerpullan - 3 september 2012 12:41

Tänk va tiden går fort ändå. Ikväll bli lilla O en vecka gammal. Känns som hon kom igår och ändå som man haft henne huir länge som helst. O man trodde att kärleken till henne var oändlig men den växer ändå mer o mer för var dag som går.   Igår va...

Av sockerpullan - 1 september 2012 20:26

Hej! Nu va det länge sen sist. O gissa om det hänt saker. Måndagen den 27 augusti klockan 21,43 kom en ängel till världen. Min älskade dotter Olivia föddes. Tar allt från början: På förmiddagen den 27/8 hade vi tid på ultraljud för att ...

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:42


Sitter och frossa i mig korv me bröd. Haha matvraaaaaaak. Åt ju lunch för ett tag sen.   Bjuder på en 19 dagar kvar till beräknad barnafödsel bild :)       Vadå? Tjock? Jag? Näääe! tror jag inte ;)   Ja jag ha nog lite och göra som t...

Av sockerpullan - 10 augusti 2012 13:12

Ni anar inte hur skönt det var att vakna idag. Ha haft en "bra" natt. Äntligen!! Efterlängtad. Så idag ha man mer energi och på bättre humör. Ha lekt frisör idag. Klippt luggen. Va så less den hängde över ögonen. Blev inte så dåligt. Va jag kan ?...

Ovido - Quiz & Flashcards